E-Ticaret SEO

E-Ticaret SEO

Günümüzde internet kullanıcıları satın almak istedikleri bir ürün için sayfalar arasında gezinmekten ziyade arama sonuçlarında ilk sıralarda yer alan e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmayı tercih etmektedir. E-ticaret siteleri için SEO olmazsa olmaz konumda yer almaktadır. E-ticaret gerçekleştiren siteler SEO çalışmaları ile marka bilinirliğini artırmakta, Google ile diğer arama motoru botlarının gözünde olumlu izlenim bırakarak üst sıralarda yer almakta ve nihai olarak satışlarını artırmakta SEO çalışmalarını sıklıkla kullanmaktadır.

Neden Bizi Tercih Etmelisiniz?

E-Ticaret SEO Hizmeti

Hedef odaklı SEO Danışmanlığı ile birlikte sitenize daha çok trafik çekerek, potansiyel müşterilerinizi ve cirolarınızı yükseltebileceksiniz!

E-Ticaret SEO
E-Ticaret SEO Hizmeti

E-Ticaret SEO Çalışması
Nasıl Yapılır?

SEO uzun vadede kalıcılık sunan ve az maliyet gerektiren bir çalışmadır. SEO çalışmaları zaman gerektiren çalışmalardır ve ücretli reklam çalışmalarındaki gibi organik olarak birden üst sıralarda yer almanız mümkün değildir. Ancak reklam çalışmaları bittiğinde arama motorlarındaki konumunuzu kaybetme durumunuzun aksine SEO ile gelen başarı uzun vadede kalıcılık sağlayacaktır. E-ticaret gibi rekabetin yoğun olduğu bir ortamda sitelerin marka bilinirliğini kaybetmemek, rakiplerinin gerisinde kalmamak için SEO çalışmalarını güncel tutması ve devamlılık sağlaması çok önemlidir. E-ticaret sitelerinin arama motorlarında yükselmek için dikkat etmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

E-Ticaret SSS

E-Ticaret SEO Hakkında sıkça konuşulan konuları ve
soruları sizin için derledik.

E-ticaret siteleri için ilk dikkat edilecek nokta, potansiyel müşterilerinin kullanabileceği aranma hacmi yüksek anahtar kelimeleri araştırmak olmalıdır. Marka bulunduğu sektör ve sattığı ürünler ile ilgili anahtar kelimeler seçmeye dikkat etmelidir. Seçilecek anahtar kelimelerin siteye gelecek kullanıcıların istekleri ile tam örtüşmesine dikkat edilmelidir. Aksi taktirde kullanıcı siteye geldiğinde istediği ürünü bulamadan siteyi terk edecektir. E-ticaret SEO çalışmalarında başarı elde etmek için pazar araştırmasını doğru yapmak ve en uygun anahtar kelimeleri seçmek çok önemlidir.

Yapılan anahtar kelime araştırmasından sonra hangi kelimelerin hedefleneceğine karar vermek gerekmekte. Anahtar kelime hedeflemesi yapılırken, müşteri profilini ve mevcut pazarı çok iyi analiz etmeniz gerekmekte. Öncelikle, Kullanıcılar sattığınız ürünü ya da hizmeti tam olarak ürün ismiyle mi arıyor? Hizmet verilen pazarın yerel dilinde ilgili ürün ya da hizmet için kullanılan farklı bir kelime varmı? sorularına cevap vermeniz gerekmekte. Bu duruma örnek yöresel gıda satış sektöründen örnek vermek gerekise; marketlerde satılan cevizli sucuğa bazı bölgelerde orcik adı verilmekte ve kullanıcılar ürünü iki farklı şekilde aramaktadır. Bu nedenle hedefleme yapılırken birden fazla faktör göz önünde bulundurulmalıdır.

E-ticaret siteleri satmak istediği ürünlerin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için ürün sayfalarını SEO kriterlerine uygun olarak optimize etmeye dikkat etmelidir. Sitede yer alan her sayfa tek tek optimize edilmelidir, düzenlenmeyen tek bir sayfa bile SEO açısından siteyi olumsuz etkileyebilmektedir. Sayfalarda yer alan görsellere anahtar kelime içeren alt etiketler eklenmeli, ürün başlıklarında anahtar kelime mutlaka geçirilmelidir. Sayfaların URL yapısında düzenlemeye gidilmesi arama motoru botlarının sitenizi daha hızlı okumasını ve anlamasını sağlayacaktır. Google botlarının yanı sıra kullanıcılar da ürün sayfalarına oldukça önem vermektedir. Satılan ürünün bedeni, rengi, boyutu, kumaşı, cinsi, materyali gibi karakteristik özelliklerine ürün detay sayfalarında yer verilmelidir.

Günümüzde hem kullanıcılar için hem de Google için kullanıcı deneyimine önem veren e-ticaret siteleri rakiplerine göre daha önceliklidir. E-ticaret sitelerinin en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için müşterisine kaliteli içerik ve ürün sunması, hangi cihazdan açılırsa açılsın uyumluluk sağlayacak responsive bir site tasarımına sahip olması, site sayfa hızının müşteriyi rahatsız etmeyecek şekilde hızlı olması ve site içeriğinin güncelliğini koruması çok önemlidir. Satın alma adımları olabildiğince kısa tutulmalı ve kullanıcılardan gereksiz kişisel bilgiler talep edilmemelidir.

E-ticaret siteleri de mutlaka bir blog sayfası bulundurmalı, bu sayfada kendi sektörüne ve ürünlerine dair içerikleri kullanıcısına sunmalıdır. Sadece yazmış olmak için yazılacak bir yazı okuyucuyu bilgilendirmeyeceği gibi sıkılarak siteyi hemen terk etmesine neden olacaktır. Bunların yanı sıra kullanıcı ile etkileşim kurarak marka bilinirliğini artırmak için sosyal medya aktif olarak kullanılmalı, sitede yer alan içerikler sosyal medya kanalları ile paylaşılmalıdır. Sitede yer alan ürün sayfalarına müşteri değerlendirmeleri eklenerek, müşteride güven duygusu oluşturulmalıdır.

E-ticaret sitelerinin SEO çalışması gerçekleştirirken site içerisinde optimize etmesi gereken önemli teknik detaylar bulunmaktadır. Bu teknik SEO çalışmalarının gerçekleştirilmesi sitenin iyileşmesini ve arama motorlarının gözünde değer kazanmasını sağlayacaktır.

Yapılan araştırmalar günümüzde kullanıcıların açılış hızı 2 saniyeden fazla olan sitelerin açılmasını dahi beklemeden siteyi terk ettiğini bizlere göstermektedir. Durum böyle olunca özellikle e-ticaret siteleri için hız büyük önem kazanmaktadır. Site açılış hızı, sayfa ve ürün yüklenme hızı 2 saniyeyi geçen siteler yavaş olarak kabul edilmekte ve site terk oranı artmaktadır. Özellikle e-ticaret sitelerinin birinci öncelik olarak site hızını optimize etmesi çok önemlidir.

Site mimarisi; sitenizde yer alan sayfaların birbirlerine nasıl bağlandıklarını ve sitenizde nasıl bir hiyerarşi bulunduğunu gösteren yapıdır. E-ticaret siteleri binlerce sayfası bulunan sitelerdir o nedenle çok sayıda sayfası olan sitelerde mimari çok daha önem kazanmaktadır. Ürün sayfaları ne kadar güzel olursa olsun siteye gelen kullanıcıların ve arama motoru botlarının kolayca gezebileceği basit ve anlaşılır site yapısını oluşturmak çok önemlidir. Sitede mutlaka kategoriler ve alt kategoriler bulunmalı, sayfalar hiyerarşik olarak ilgili kategoriler altında bulundurulmalıdır.

E-ticaret sitelerinde dikkat edilmesi önemli noktalardan biri de sitenin kullanılabilirlik seviyesidir. Tasarım ne kadar güzel olursa olsun kullanışlı olmayan bir e-ticaret sitesi hedeflediği başarı oranına ulaşamayacaktır. Kullanıcılar satın almak istedikleri ürün ya da hizmete site içerisinden kolay bir şekilde ulaşmalı ve site içerisinde kolay bir şekilde gezinebilmelilerdir. Bunu sağlayabilmek için de sitede yer alan arama butonunun çalışma mantığı çok iyi kurgulanmalı, her sayfada breadcrubm yapısının kullanılmasına dikkat edilmelidir.

Sitenin SERP da istenilen pozisyonlarda yer alabilmesi için başta Google olmak üzere arama motoru botlarının siteyi rahat bir şekilde tarayabilmeleri gerekmektedir. Sitede yer alan ve arama motorunda yer almasını istediğimiz sayfaların taranması, sayfalarda yer alan CSS dosylarının taranabilir olması arama botlarının siteyi rahatça tarayabilmesini sağlayacaktır. Güncelde Google’da indexli sayfasayımızı ve Search Console hesabımızda yer alan taranan sayfa sayımızı sürekli olarak takip ederek sitemizin taranabilirliğini kontrol altında tutabilirsiniz.

Teknik hatalar sitenin taranabilmesi başta olmak üzere birden fazla faktörü doğrudan olumsuz etkilemektedir. Sayfaların canonical urllerinin doğru bir şekilde atanmaması, sitemap ve robots.txt dosyalarının doğru bir şekilde kurgulanmaması gibi teknik hatalar sitenin gerek sağlıklı bir şekilde taranmamasına, gerekse de diğer seo kriterlerinden olumsuz bir şekilde etkilenmesine yol açacaktır.

Kategori sayfaları bir e-ticaret sitesinde en çok dikkat edilmesi gereken alan diyebiliriz. Ürünlerin ilgili kategorilerde yer almaları, kategorilerin kendi aralarında ilişkilendirilmesi, kategori içeriklerinin iyi bir şekilde kurgulanması gerekmektedir. Gerek ana kategori gerekse de alt kategori isimleri belirlenirken kelimenin aranma hacimlerinin ve rakip sitelerin izledikleri yolun iyi bir şekilde analiz edilmesi gerekmektedir.

Başarılı site içi link inşaası kurgusu için bilinen birkaç altın kural olsa da her site için farklı strateji izlenmelidir. Link inşaası kurgulanırken öncelikle hangi jenerik ve long tail kelimelerde SERP ‘de yer almak istediğimizi belirlememiz ve daha sonrasında da bu kelimeler odağında site içi link inşaasını kurgulamamız gerekmekte. En değerli kategorimizin hedef anahtar kelimesini diğer sayfalardan vereceğimiz anchor text linkler ile beslemeli ve daha güçlü hale getirmeliyiz.

Markalarımız

Global Firmalardan Yerel İşletmelere Tüm Markalar

E-Ticaret Sitelerinde Sık Karşılaşılan Hatalar

Masaüstünden ziyade mobil cihazlardan internet erişiminin arttığı son yıllarda web siteleri için mobil ve tablet gibi cihazlarda ekran genişliğine göre sitenin yeniden şekillenmesini sağlayan responsive tasarım büyük önem kazandı. Google’ın da büyük önem verdiği mobil uyumluluk konusunda sınıfta kalan e-ticaret sitelerinde, kullanıcılar site içerisinde gezmekte ve ürünleri görüntülemekte sıkıntı yaşıyor ve ürünü almadan siteyi terk ediyor. Bu durumda sitenin hem SEO çalışmaları açısından zarar görmesine hem de marka imajının zedelenmesine neden oluyor.

E-ticaret sitelerinde kopya içerik sorunu farklı şekillerde ortaya çıkmaktadır. Örneğin bir e-ticaret sitesinde satılan ürün başka sitelerde de yer alıyorsa ve bu siteler ürün açıklamasında üreticiden gelen aynı içeriği kullanıyorsa, arama motorları en fazla otoriteye sahip olan siteyi üst kısma taşır diğer siteler ise kopya içerik olarak kabul edilir. Bu nedenle üreticiden gelen içerik olduğu gibi kullanılmamalı, gerekli revizeler gerçekleştirilmeli ya da özel ürün açıklamaları kullanılmalıdır.

Başka bir kopya içerik sorunu da sitede yer alan URL’ler ile ilgilidir. Sitenizde ki bir ürünün farklı renkleri için oluşturacağınız ayrı URL parametreleri kopya içerik olarak sayılacak, siteniz bu durumdan olumsuz etkilenecektir. Bu gibi durumlarda canonical etiketi kullanmak farklı renklerin olduğu sayfaları birincil sayfaya bağlayacak böylece tek bir sayfa ön plana çıkacaktır.

E-ticaret sitelerinde yer alan içeriklerin siteye gelen kullanıcı trafiğini artırması uzun vadede önemli bir stratejidir. Trafik artırmak ve marka bilinirliğini artırmak isteyen e-ticaret siteleri içerik pazarlama stratejileri geliştirmektedir ancak doğru stratejilerin oluşturulması çok önemlidir. Ürün sayfalarında yer alan, ürün-içerik oranına dikkat edilmeden oluşturulmuş zayıf içerikler tespit edilerek gerekli düzenlemeler gerçekleştirilmelidir. Sayfalara eklemiş olmak için içerik eklemek yerine strateji oluşturarak gerçekten faydası olacak içerikler eklenmelidir. İyileştirme süreci sonrasında işe yaramayan sayfalar mutlaka siteden kaldırılmalıdır.

E-ticaret siteleinde uygulanacak olan link inşaatında dikkat edilmesi gereken temel husus; kullanıcıları ilgili üründen ya da hizmeten bağlantılı bir ürün ya da hizmete yönlendirmek olmalıdır. Bu kurguya örnek vermek gerekirsek; kullanıcı sitemizde yer alan bir kazağı satın alma aşamasındayken bu kazağı kombinleyebileceği ceket önerisinde bulunmalı ve kullanıcının satın alma davranışını yönlendirmeliyiz. Aynı kategori içerisinde yer alan ürünler arasında yönlendirme ve alt kategorilerden ana kategoriyi besleyici şekilde anchor text biçiminde link çıkışları yapılmalıdır. Bu sayede kullanıcı site içerisinde daha fazla vakit geçireek ve birden fazla ürün satın alma eğiliminde bulunacaktır.

İnternet üzerinde yer alan her web sitesinin adını geniş kitlelere duyurmak, daha fazla müşteriye ulaşmak ve nihai olarak iş hacmini artırmak için arama motorlarında rakiplerini geride bırakarak üst sıralarda yer almaya ihtiyacı vardır. Özellikle e-ticaret siteleri satış odaklı olduğu için bu sitelerde SEO çalışmalarının önemi fazladır. Gerekli optimizasyonlar ile başarılı bir yapının oluşturulduğu e-ticaret sitelerinde müşteriler herhangi bir problem ile karşılaşmadan ürününü satın alabilecek, bu durumda arama motorlarının gözünde sitenin olumlu değerlendirilmesini sağlayacaktır. SEO çalışmaları sayesinde sitenin ulaşılabilirliği artacak ve site daha az maliyet ile organik yollardan uzun vadede üst sıralarda yer alacaktır.

Başarı ölümlemesi her e-ticaret sitesi için farklıdır. Bazı e-ticaret sitesi başarı yeni kullanıcıları hedeflemek olurken bazısı için de mevcut kullanıcıların memnuniyetini üst düzeyde tutmaktır. Fakat değişmeyen tek başarı ölçütü günün sonunda gerçekleşen satış miktarıdır  Uygulanan SEO stratejisinin başarılı olup olmadığın ölçümleyebilmek için öncelikle başlangıç durumunda ki metrikleri biliyor olmamız gerekmekte. Bu takibi daha sağlıklı bir şekilde yapabilmek için ise Google Analytics, Yandex Metrica gibi sitenin ve siteye gelen kullanıcı davranışlarını sürekli analiz eden araçları kullanmamız çok yardımcı olacaktır. Fakat bu takibi sadece projenin başlangında ve sonunda değil ara dönemlerde de incelemeniz ve beklenmedik bir durum olduğunda SEO stratejinizi gözden geçirmeniz gerekmektedir.

E-ticaret sitelerinde sık karşılaşılan hatalar

Bir çok e-ticaret sitesinde bir ürün ya da hizmetin farklı türleri bulunmaktadır. Örnek vermek gerekirse giyim sektöründe yer alan bir sitede ürünlerin farklı renkleri yer almakta. Ürünün farklı renklerini seçtiğimizde url değişmekte ve bu sayfalar Google tarafından bağımsız olarak algılanmaktadır. Tüm içerik aynı sadece renk alanı değiştiğinden Google botları bu sayfaları değersiz ve kopya olarak algılayacaktır. Bu durumun önüne geçebilmek için de birden fazla özelliği olan ürünler için Search Console üzerinden parametrik url oluşturulması gerekmektedir. Bu sayede Google bu sayfaların birbirleri ile alakalı olduğunu anlayacak, kopya ya da değersiz sayfa olarak değerlendirmeyecektir.

Canonical etiketi doğru bir şekilde kullanıldığında olumlu etki sağlayabildiği gibi yanlış kullanımda beklenmedik olumsuz sonuçlar doğurabilir. Canonical etiketi sayesinde arama motoru botlarına bu sayfada yer alan içerikleri baz alma, bu sayfa yerinde canonical etikette yer alan sayfayı baz almasını belirtebiliriz. Fakat bu hamleyi yanlış yaptığımız durumda hedef anahtar kelimelerimizin yer aldığı sayfalarımız arama motoru botları tarafından taranmayabilir. Önerilen kullanım şekli ise aksi bir durum olmadığı durumda her sayfanın canonical etiketi kendi url adresini işaret etmelidir.

Site hızı e-ticaret sitelerinde en sık karşılaşılan hatalardan bir tanesidir. Kullanıcılar açılış hızı 2 saniyenin üzerinde olan sitelerin açılmasını beklememekte, daha hızlı rakip siteleri tercih etmektedir. Aynı şekilde sayfalar arasında gezinirken sayfaların, ürünlerin ve görsellerin yavaş yüklenmesi site terk oranının artmasına neden olmaktadır. E-ticaret siteleri düzenli olarak site hızını kontrol etmeli ve gerekli iyileştirmeleri gerçekleştirmelidir.

Özellikle e-ticaret sitelerinde güven faktörü çok önemlidir. Müşteriler bir ürünü almadan önce o ürünü, ürünü satan siteyi inceleyerek satın almaktadır. Sitede yer alan ürün sayfalarında o ürünü daha önce alan müşterilerin yorumlarının ve puanlamalarının bulundurulması farklı müşterilerin siteye olan güvenini artıracaktır. Alacağı ürün konusunda kafa karışıklığı yaşayan müşteriler bu olumlu olumsuz yorumlardan yola çıkarak alışverişlerini gerçekleştirebilecek, böylece karşılıklı güven duygusu oluşacaktır.

Sosyal medyanın gündelik yaşantımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmesi e-ticaret sitelerinin de bu mecrada aktif olarak rol almasını sağladı. Öyle ki markalar sosyal medyaya özel reklam çalışmaları ve sosyal farkındalık girişimleri gerçekleştirmeye başladı. Sosyal medya tanıtıcı gücü ile marka bilinirliğinin artmasında önemli etken haline geldi. E-ticaret siteleri de sosyal medyanın bu gücünden faydalanmak için mutlaka bu mecrada aktif olarak yer almalıdır. Markaya ait sosyal medya hesapları açılarak özenli bir sosyal medya yönetimi gerçekleştirilmelidir. Müşterilerin dikkatini çekecek içerik stratejileri oluşturulmalı, özel günlerde mutlaka paylaşım yapılmalıdır. Sosyal medya üzerinden çekiliş, hediye gibi kampanyalar düzenlenerek takipçi sayısında artış sağlanmalıdır. Hesaplara gelen müşteri yorumları cevapsız bırakılmamalı, müşteri desteğinin sağlandığı gösterilmelidir. Markaya ait hashtagler oluşturulmalı, paylaşımlarda bu hashtagler mutlaka kullanılmalıdır. Sosyal medyanın gücü marka bilinirliğinizin ve siteye gelen ziyaretçi trafiğinizin artmasında olumlu rol oynayacaktır.

Rakipler çoğu zaman göz ardı edilse de uygulanacak ya da planlanan SEO stratejisi için büyük rol oymaktadırlar. Özellikle bulunulan sektörün en iyileri sürekli olarak takip edilmelidir. Peki bu en iyileri neye göre ve nasıl belirleyebiliriz? Aynı ürünlerin satışını yaptığımız, aynı kitleyi hedeflediğimiz siteler bizim öncelikli rakiplerimizdir. İlgili ürün ya da hedef anahatar kelimelerimizde iyi pozisyona sahip siteleri sektörün en iyileri olarak adlandırmaz yanlış olmayacaktır. İçerik stratejilerini nasıl kurgulamışlar? Siteleri ne kadar hızlı? Ürün sayıları benden ne kadar fazla? Benden farklı ne yapıyorlar ve farklı ürün satıyorlar mı? Gibi temel soruların cevaplarını çıkartmanız rakiplerinizi analiz etmenizde temel seviyede yardımcı olacaktır.

İçeriğin tanımı kullanıcıların alışkanlıklarının ve teknolojinin gelişmesiyle evrim geçirmiştir. Önceden site içerisinde yer alan metinlere içerik adı verilirken günümüzde site içerisinde yer alan görsel, video, gif ya da ses kayıtları da içerik olarak adlandırılmaktadır.

Her site için farklı olması gereken içerik pazarlama stratejisi e-ticaret sitelerinde daha detaylıca kurgulanmalıdır. Satılan ürüne ya da verilen hizmete göre farklılık göstermesi gerken içerik pazaralama kurgusunu hazırlarken baz almamız gereken öncelikli nokta kullanıcı ihtiyacı ve deneyimi olmalıdır. Örnek vermek gerekirse satmış olduğumu ürün demonte bir giyisi dolabı ise bu sayfamızda yer alan içeriğin metinsel olmasındansa kurulumunu gösteren bir video olması kullanıcıya daha yararlı olacaktır.Ya da sattığımız ürünün bir kitap olduğunu düşünürsek bu içeriğimizin kitabı ve yazarını anlatan bir yazı şeklinde olması kullanıcıların ihtiyacını yüksek oranda karşılayacaktır.

Blog İçin
Anahtar Kelime Analizi
Nasıl Yapılmalıdır?

Blog sayfalarının oluşturulmasında ki temel amaç satılan ürün ya da verilen hizmlet ile ilgili farklı yönleri kullanıcıya göstermek ve ilgili ürün ile ilgili kullanıcıya daha fazla bilgi vermektir. Kimi e-ticaret siteleri blog yazılarında tamamen anahatar kelime odaklı strateji oluştursa da başarılı olamayacaklardır. Çünkü bu yazılarda ki en temel amaç kullanıcıya daha fazla bilgi vermek ve bilinçlendirmek olmalıdır.

Blog yazılarında kullanılacak anahtar kelime seçiminde ise long tail yani uzun kuyruklu anahtar kelime yöntemi kullanılmalıdır. Örnek vermek gerekirse; deri giyim ürünleri satan bir e-ticaret sitesi blog sayfasında ‘Deri Ayakkabı Bakımı’ kelimesine odaklanırsa hem kullanıcıya daha fazla fayda sağlayacak hem de daha fazla anahtar kelimede pozisyon kazanacaktır. Bu kelimeleri belirlerken ücretli ya da ücretsiz anahatar kelime planama aracını kullanabilirsiniz. Bilinen ve en kolay yöntem ise anahtar kelimenizi Google arama çubuğuna yazdığınızda karşınıza çıkan, Google’ın ilgili anahtar kelime ile ilgili bulunduğu yan anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Unutmayın tek dikkat etmeniz gereken nokta her zaman kullanıcı deneyimi olmalıdır.

Son Eklenen E-Ticaret SEO Yazıları

Bloğumuzdan en çok dikkat çeken
E-Ticaret SEO haberleri.