thesis hutang kerajaan persekutuan layers farming business plan pdf linguistic research paper topics uni frankfurt master thesis business plan on hair cream what are the types of thesis statements business plan template mba
Google'ın Mayıs 2020 Temel Güncellemesi
SEO

Google’ın Mayıs 2020 Temel Güncellemesi

23 Mayıs 2020

4 Mayıs’ta Danny Sullivan yeni ‘Google’ın Mayıs 2020 Temel Güncellemesini’ duyurdu.

Ocak ayındaki güncellemeden sonra ikincisi gerçekleşen Mayıs Temel Güncellemesi bir çok sektörü etkiledi. Bu sektörlerdeki birçok kişi web sitesinin etkilendiğini bildirdi ve büyük bir güncelleme olarak gördüler.

Bazı SEO uzmanları bu güncelleme ile %90 trafik kaybı yaşarken, bazı uzmanlar ise bu güncellemede trafik artışı yaşadıklarını belirttiler.

Google Temel Güncellemeleri Nedir?

Bildiğiniz üzere Google’ın bu güncellemerdeki temel amacı; “Kullanıcıya en iyi ve en net cevabı vermek istemesidir.”

Mayıs Temel Güncellemesinde de Google bunu hedeflediğini net bir şekilde göstermektedir. Google Temel Güncellemeleri hakkında daha ayrıntılı bilgi için Google web yöneticileri merkezini ziyaret edebilirsiniz.

Daha önce belirttiğim gibi bu güncellemede birçok sektör olumsuz etkilenirken, birçok sektör de olumlu bir şekilde etkilenmiştir. Hemen inceleyelik olursak;

Semrush Sensor

SEMrush Sensör bu güncellemenin ne kadar büyük olduğunu yukarıdaki grafikte gösteriyor!

SEMrush verileri, bu temel güncellemenin kazananlarını ve kaybedenlerini gösteriyor:

# 1 – KAZANANLAR

a) Haber Siteleri
b) İşletmeler
c) Çevrimiçi Topluluklar
d) Sağlık Siteleri
e) Alışveriş

Ağırlıklı olarak bu sektörlerin pozisyonlarında olumlu sonuçlar gözlemlenmiştir.

Bu listede yer alan örneğin; Haber siteleri ve alışveriş siteleri yalnızca Mayıs Güncellemesi zamanında değil, koronavirüs pandemi sürecinde de kazananlar listesinde yer almaktadır.

Google Mayıs Temel Algoritması Kazananlarını & Kaybedenlerini ve Tüm Bilinmesi Gerekenleri Hemen İnceleyin! Click To Tweet

# 2 – KAYBEDENLER

Kaybeden Sektörler

Kaybeden sektörlerin başında “Eğlence” sektörü yer alıyor. Bunun yanı sıra diğer kaybedenler listesine bakacak olursak;

a) Eğlence
b) İşletmeler
c) Oyun Siteleri
d) Çevrimiçi Topluluklar

Bu sektörler en ağır darbeyi aldı diyebiliriz. Sıralamalarında düşüşler gözlemlenmiştir.

Google’ın Tavsiyeleri

Google’ın bu güncellemeler için önerdiği tavsiyeler;

# 1 - Kullanıcıların arama amacına yönelik içerikler oluşturulmalıdır. 

# 2 - İçeriğinizi oluştururken kendinize kaliteli sorular sorararak içeriğinizi geliştirin

# 3 - İçeriğiniz bir sorunu çözmeli 

# 4 - Siteniz EAT yönergelerine uygun mu?

Sayfalarınızı Optimize Etmek İçin İpuçları

Aşağıda ileteceğim sitelerde yer alan en iyi SEO uygulamalarını görebilir, sizde kendi sitelerinize uygulayabilirsiniz;

a) 16 Adımda SEO Kontrol Listesi
b) SEO Uyumlu İçerik Nasıl Hazırlanır?
c) Bağlantı oluşturmak için 60'dan Fazla Etkili Yöntem

Bunların dışında, ilk olarak kontrol gerçekleştirmeniz gereken adımlar;

# 1 – Eski yayınları güncelleyin

Bu teknik her zaman faydalı olmaktadır. Google taze içerikleri her zaman sevmektedir.

Peki mevcut içeriklerinizi nasıl güncellemeniz gerekmektedir? Tüm detaylar aşağıda;

  • Bir süredir güncellenmemiş içeriklerinizi tespit edin
  • Sektörünüzdeki trendleri öğrenmek için ‘Buzzsumo’ kullanın
  • Yeni anahtar kelimeleri ve fırsatları tespit edin
  • Eski içeriklerinize ekstra ne ekleyebilirsiniz bunu düşünün

Belirtmiş olduğum bu işlemleri öncelikli olarak yapmanız sitenizin performansının artmasını sağlayacaktır.

Web sitelerinin çoğu, düşük kaliteli içerikleri nedeniyle bu güncellemelerden ciddi şekilde etkilenir, siz içeriğinizi Google güncellemeleri öncesinde güncellerseniz güncellemelerden olumsuz etkilenmezsiniz.

# 2 – Kritik SEO Hatalarını Düzeltme

Çok ufak SEO hataları kontrol edilmediğinde ciddi problemlere yol açabilir.

‘LinkedIn‘ gibi büyük bir web sitesi bile küçük bir hata yaptı anında Google’dan indexi kaldırıldı.

Bu tarz hataları gidermek için SEMrush veya Deepcrawl gibi SEO denetim araçlarını kullanabilirsiniz.

Bu araçlar sizlere siteniz hakkında detaylı analizler sunmaktadır. Sitenizde bulunan hataları hızlı bir şekilde tespit edebilirsiniz.

Düzeltmeniz gereken belirli hataların listesini de görebilirsiniz:

# 3 – Kaliteye Odaklanın

Kalite yaklaşımı Google’ın en sevdiği şeydir!

Kaliteli içerik nedir?

Kullanıcının tüm sorularına yanıt veren ve yol gösterici içerikler olarak ifade edebiliriz. İçeriklerinizde kullanıcılar aradıklarını bulabilirse, hemen çıkma oranınız azalacak ve kullanıcıları elde tutma süresi artacaktır.

Kaliteli bir içerik nasıl oluşturulur?

  • Rakiplerinizi analiz edin
  • İçerikleriniz rehber niteliğinde, kapsamlı ve her zaman tüketilebilir olsun (Evergreen Content, 10X Content türleri gibi)
  • Teknik optimizasyon işlemlerini kesinlikle yapın
  • Görseller, infografikler, videolar vb. öğeler ile içeriklerinizi zenginleştirin
  • İçerikleriniz tutarlı olsun

ÖZET

Google’ın Mayıs 2020 Temel Güncellemesinin detaylarını inceledik.
Google temel güncellemelerinde yapılması gereken optimizasyon önerilerini belirttik.
Ayrıca, bunun gibi bir sonraki büyük güncellemelerden olumsuz etkilenmemeniz adına öneriler sunduk.

Sizde yorumlarda sitenizin kazanan mı yoksa kaybeden mi olduğunu belirtebilirsiniz!

Google’ın Mayıs 2020 Temel Güncellemesi Benzer Yazılar