Google ADS (Google Reklamları)

Google Ads (AdWords), Dünya'nın en güvenilir reklamcılık kanalıdır. Tıklama ve görüntüleme başına maliyetlendirme yapan Google Ads ile web sitenize nitelikli trafik çekebilirsiniz. Daha fazla ziyaretçiye, daha fazla satışa ulaşabilirsiniz. Arama Ağı, Görüntülü, Alışveriş, Video ve G-Mail reklam modelleri ile nokta atış yapabilirsiniz.

Google Ads (Adwords) Nedir?

Eski adıyla Google Adwords olarak tanıdığımız Ads; Google arama motoru sonuçlarında, Google’ın iş ortağı olan sitelerde veya Youtube üzerinde reklamlarınızın görüntülenmesini sağlayan online pazarlama hizmetidir. Google Ads kullanarak reklam veren işletmeler, bu reklamlar aracılığıyla arama motoru sonuçlarında en üst sıralarda yer alır. Google Ads’nin fazlaca tercih edilmesini sağlayan bir nedende reklamların reklam verenler tarafından gösterilmesi durumunda değil, reklamı gören kişilerin reklamınıza tıklaması durumunda ücret ödeniyor olmasıdır.

Google Ads ‘ın Avantajları

Google Ads günümüzdeki en popüler dijital reklam modellerinden bir tanesi. Düşük maliyet ve geri dönüşümün hızlı gerçekleşmesi Google Ads’nin en başlıca avantajları arasında gösterilmekte. Google Ads kullanarak reklam veren firmaların Google’da arama yapan kullanıcılar tarafından bulunması kolaylaşmakta, reklamlar aracılığı ile web sitesine yeni kullanıcılar çekilerek marka bilinirliği ve satışlar artırılmaktadır.

Google Ads reklamları ile firmalar internetteki rekabet ortamını kızıştırmakta ve böylece sektördeki rakiplerinin bir adım önüne geçebilmekte. Aynı zamanda sağladığı maliyet avantajı ile firmalara oluşturacakları reklamlarda üst limit imkânının yanı sıra reklam kampanyalarını dilediği gibi durdurma ve tekrar başlatma imkânı sunmakta. Ads ile yaptığınız reklam kampanyalarının sonuçlarını detaylı ölçüm ve raporlama özelliği ile kolayca takip edebilir, reklamlar ile sitenizi ziyaret eden kullanıcı sayısını ve satın alımları görebilirsiniz.

Google’da Reklam Nasıl Verilir?

Google’da reklam vermeye başlamak için öncelikle Google hesabınızı ve daha sonrasında Google Ads hesabı oluşturmanız gerekmekte. Daha sonrasında ise reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri belirlemeniz gerekiyor. Anahtar kelimeleri belirlerken, anahtar kelime planlayıcıyı kullanmanızda fayda var. Bu sayede daha spesifik kelimeler belirleyebilirsiniz. Sonrasında ise kampanya ayarlarınızı yapılandırmanız, yani kampanyanızı göstermek istediğiniz hedef kitleyi, lokasyonu, zamanı ve bütçenizi belirlemeniz gerekmekte. Bu ayarları yapılandırırken yanlış hedefleme ve eşleme yapabilir, bütçenizi doğru sağlıklı kullanamayabilirsiniz. Ayarları yapılandırdıktan sonra ise reklam metinlerini oluşturmanız gerekmekte.

Reklam metinlerini belirlerken çok dikkatli olmalısınız. Ürün ya da hizmetinizi ön plana çıkarırken aynı zaman da kullanıcıyı da harekete geçirmelisiniz. Uygun reklam metninden sonra reklam uzantılarınızı yani sayfa adreslerini belirlemeniz gerekmekte. Kullanıcı ilgili bağlantıya tıkladıktan sonra gideceği sayfanın uzantısını görmelidir. Bütün bunları tamamladıktan sonra ise dönüşüm kodunu sitenize eklemeniz gerekmekte. Kodların ekleneceği sayfalara dikkat etmelisiniz. Aksi takdirde kampanya sürecinde ve sonrasında elde edilen veriler hatalı olacaktır. En son adım ise faturalandırma ayarlarını tanımlama. Bu adımda ise ödeme yöntemini belirleyerek yayınladığını kampanyanızı takip edebilirsiniz.

SEO vs Google Ads

Aslında SEO ve Ads ‘i karşılaştırmak yerine SEO & Ads demek daha doğru olacaktır. Hedefinize ulaşmak için ikisini de kullanmalısınız. Fakat doğru kullanmalısınız 😊 SEO ‘ya harcanan süre verilen emek bildiğiniz gibi daha fazla. Ads’ de ise aylardır çalışma yaptığınız bir kelime için optimal kampanya oluşturabilir ve hızlıca sitenize trafik çekebilirsiniz. Bu sayede SEO çalışmalarınız sonucunda elde edeceğiniz trafiği ve dönüşümü yaklaşık olarak görebilirsiniz. Kısaca bu ikili her zaman birlikte ve doğru kullanarak başarıya ulaşabilirsiniz.

Google Ads Reklam Modelleri

Google Arama Ağı Reklamları

Google da yapılan bir aramada en üstte çıkan ve organik arama sonuçlarından tek farkı sadece sonucun sol tarafında “Reklam” kelimesinin yer aldığı model Arama Ağı reklam modelidir. Google bu modelde hangi sitenin daha üstte gösterileceğine ve sonrasında hangi sitenin yer alacağına karar vermeden önce birden fazla faktörü göz önünde bulundurur. Bu faktörlerden kısaca bahsedecek olursak;

Hedefleme

İşletmenizin ve kampanyanızın hacmine bağlı olarak kitle hedeflemenizi doğru yapmalısınız.(posta kodu kadar spesifik hedeflemeler yapabilirsiniz)

Dönüşüm Oranı

Kullanıcılar birinci ziyaretten sonra siteyi tekrardan ziyaret ediyor mu? ( Hedef sayfa deneyimi ne kadar iyi olursa dönüşüm oranı da o kadar fazla olur)

Reklam Metni Alaka Düzeyi

Belirli bir anahtar kelime için görünen reklamlar alakalı olmalıdır. Kolejler için yapılan bir aramada seyahat paketleri için sonuç gösterilmemelidir.

Hedef Sayfa Deneyimi

Hedef sayfalar kullanıcıların yaptığı aramaya her anlamda cevap vermeli, kullanıcı aradığını hedef sayfadan bulabilmelidir.

Kalite puanı

KKalite puanı yukarıda belirtilen tüm diğer faktörlere bağlıdır. Yani, her şeyden çok bir döngü gibidir. Her şey birbiriyle ilişkilidir.

Teklifler

Eğer ki bir anahtar kelimede iki reklam veren site var ise ve ikisinin de hedef sayfa gibi faktörleri eşitse en fazla teklifi veren siteye daha üstte yer verilir.

Arama Terimi ve Anahtar Kelime

Reklam vermeyi ve optimize etmeyi hedeflediğiniz anahtar kelimenin kullanıcılar tarafından ne şekilde arandığını göz önünde bulundurmalısınız.(Çiğdem/Çekirdek ilişkisi 😊 )

Google Görüntülü Reklam Ağı

Hiç fark ettiniz mi? Bir yayını okurken veya rastgele bir web sitesinde video izlerken, sayfada çok farklı yerlerde ve farklı boyutlarda reklamlar görürsünüz. Bunlar görüntülü reklamlardır.

Burada arama yapan, hedeflenen kelimeyi açıkça aramıyor. Ancak, anahtar kelimeler, kitle ilgisi, yönetilen yerleşimler vb. gibi bir dizi faktöre dayanarak Google bunları size göstermeye karar verir. Bu görüntülü reklamlar yalnızca reklam destekli web sitelerinde görünür.

Gmail Reklamları

Gmail reklamlarında, kullanıcılara gelişmiş hedeflemeli mesajları reklam şeklinde gösterebiliriz. Gmail hesaplarına giriş yapan kullanıcılar, "Posta Kutusu" sekmesinin üzerinde yatay bir görüntünün gruplanmış olduğunu görür. Üzerine tıkladığınızda e-posta boyutu açılır ve genişletilmiş bir ekran görünür. Gmail reklamları oluşturulurken harici web sitesine, uygulamaya marketlerine yönlendirme ve tıkla - ara bağlantıları gibi çeşitli bağlantılar kullanarak etkileşim arttırılabilir.

Uygulama Reklamları

Bu kampanya, mobil uygulaması olan işletmeler için yararlıdır. Burada, reklam veren mobil uygulamayı arama, AppStore, PlayStore, Görüntülü Reklam & YouTube genelinde tanıtabilir. AdWords, reklam metni fikirlerini ve diğer varlıkları doğrudan uygulama mağazası girişlerinizden kullanır. Tek yapmanız gereken bir metin, bir bütçe sağlamak. Ayrıca, reklam için dil ve yer belirlemeyi de unutmayın.

Google Alışveriş Reklamları

E-ticaret alanında hizmet veriyorsanız, bu kampanya türü sizin için daha anlamlı olur. Bu reklam türü, web sitenize gelen trafiği artırır ve kaliteli olası satışlar oluşturmanın yanı sıra dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Satmış olduğunuz ürün ile ilgili aramalar yapıldığı ve alışveriş reklamlarında görünmek için gerekli şartları sağladığı durumda ürünleriniz arama sonuç sayfasında görüntülenecektir. Alışveriş reklamları için gereksinimler ise aşağıdaki gibidir;

  • Google Merchant Center ile bir hesap oluşturun. (Perakendecilerin tüm ürün listelerini belirli bir biçimde yüklemelerine yardımcı olan bir platformdur).
  • Google AdWords ile bir hesap oluşturun ve bunları birbirine bağlayın.
  • Güncel ürün verilerini her 30 günde bir Google Merchant Center'a gönderin.

Her iki araç da birbirine bağlandığından, alışveriş reklamları Google Merchant Center'daki tüm ürün ayrıntılarını alır, arama sorgusuyla eşleşir ve kullanıcıya alakalı reklamlar görüntüler.

Türkçe karşılığı “Yeniden Pazarlama” olan Remarketing çok sık tercih edilen bir reklam modelidir. E-ticaret sitesini ziyaret eden ancak satın alma işlemini gerçekleştirmeden siteyi terk eden kullanıcılara, ziyaret ettikleri farklı kanallar aracılığıyla sitenin reklamları yapılır. Kullanıcının sitede ilgilendiği ürünler tekrar karşısına çıkartılarak satın alma stratejisi uygulanır. Kullanıcı farklı kanallarda gördüğü ürün reklamına tıklayarak sitenize gelir ve satın alma işlemini gerçekleştirir. Bu modelde cookie dediğimiz çerez teknolojisi kullanılır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların cihazlarına basit bir Javascript kodu yerleştirir ve izlemeye başlar. Kullanıcıların gezdiği siteleri takip ederek o sitelerde karşısına reklamınızı çıkarır ve geri dönüşümün artmasını sağlar.

Açılımı Google Display Network olan reklam ağı, Türkçede görüntülü reklam ağı olarak çevrilmektedir. Bu reklam modelinde Google ile iş birliği içerisinde olan sitelerde görsel içerikli olarak reklamlarınızın yayınlanmasını sağlanmaktadır. GDN reklamları kullanıcı hedeflemesi ile içeriğin sadece ilgili kullanıcılara gösterilmesini sağlar ve dönüşüm oranı fazladır. Marka bilinirliği sağlamak ve satışlarını artırmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Diğer reklam modellerinden farklı olarak GDN ile kullanıcıların Google’a girip arama yapmasına gerek kalmadan ziyaret ettikleri sitelerde reklamlarınızı görmesi sağlanır.

Google reklamlarından elde edilecek olan geri dönüş her anahtar kelime ve her sektör için birbirinden farklıdır. Rekabet düzeyi, ilgili kelimenin aranma hacmi, kelimenin tbm maliyeti gibi etkenler elde edilecek kazancı doğrudan etkilemektedir. Dönemsel yapılan kampanyalar, yeni çıkan ürün ya da hizmeti tanıtmak için doğru strateji ile yayınlanan Google Reklamlarından gelir elde etmek mümkün. Fakat şunu unutmayın ki ayırdığını bütçe tükendiğinde reklamlarınız da kesilecektir.

Reklam bütçeleri aynı kategori altında yer alan ürün ya da hizmetler için bile değişiklik göstermektedir. Ne kadar süre reklamınızın yayında kalacağı, rakiplerinizin ilgili kelime için verdiği en yüksek ve en düşük teklifler baz alınarak kendi vereceğiniz bütçeyi belirleyebilirsiniz. Her kampanya için farklı bütçe belirlenebilme özelliği sayesinde hedef kitlenize aradığı ürün ya da hizmeti direkt gösterebilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz.

İngilizcesi CPC(Cost Per Click) olan TBM Türkçeye tıklama başına maliyet olarak çevrilmektedir. Oluşturacağınız reklam kampanyasında bir tıklama başına ödeyeceğiniz tutardır. Reklama her tıklandığında reklam veren tıklama başına reklam yayıncısına bu ücreti öder.

Kalite puanı Google’ın Adwords reklamlarınızın kalitesini belirlemek için oluşturduğunuz anahtar kelimelere verdiği 1 ile 10 arasındaki sayısal değerlerdir. Google kullanıcılarının daha iyi deneyim yaşaması ve arama sonuçlarında en ilgili reklamlarla karşılaşabilmesi için bu uygulamayı başlatmıştır. Anahtar kelimelerin düşük kalite puanına sahip olması reklam gösterimlerinin engellenmesine neden olabilirken, kalite puanı yüksek kelimeler daha düşük maliyetler ile reklam verme imkânı sağlar.

Kalite puanını etkileyen en önemli faktörler beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası denetimidir.

Beklenen tıklama oranı, belirlediğiniz anahtar kelimede reklamlarınız gösterildiğinde, reklamın tıklanma olasılığının hesaplanmasıdır.

Reklam alaka düzeyi, belirlediğiniz anahtar kelimenin reklamınız ile ne kadar uyumlu olduğunu ölçen bir parametredir. Google her zaman kullanıcılarına arama sonuçları ile en ilgili sonuçları göstermeyi hedefler o nedenle reklam alaka düzeyi önemlidir.

Açılış sayfası denetimi ise, reklamlar ile yönlendirdiğiniz sayfanın kullanıcılarınızı ne oranda memnun ettiği ile ilgilenir. Açılış sayfa düzeni yüksek olan sayfaların genellikle kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlanmış olduğu dikkat çekmektedir.

Son Eklenen Google Reklam Yazıları

Bloğumuzdan en çok dikkat çeken
SEM haberleri.