İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik pazarlaması, işletmelerin hedef kitlelerini etkilemek ve satışlarını artırmak amacıyla düzenli olarak içerik üretmek üzerine uyguladığı stratejiler olarak tanımlanmaktadır. İçerik pazarlamasında amaç müşteri ile bağ kurarak markanın sadık müşteri profilini oluşturmak, müşterileri markaya çekmektir. Bu nedenle düzenli olarak kaliteli içerik üretmek ve paylaşmak çok önemlidir.

İçerik Pazarlaması Neden Önemlidir?

İçerik pazarlaması, geleneksel pazarlama yöntemlerinin önemini kaybettiği günümüzde işletmelerin markasını tanıtmak ve geniş müşteri kitlesi oluşturmak için sık sık başvurduğu etkili bir stratejidir. İçerik pazarlamasını etkin olarak kullanan işletmeler sunduğu zengin içerikler ile bilgiyi arayan insanları dolayısıyla olası hedef kitleyi kendisine çekmektedir. İçerik pazarlaması hedef kitleyi oluşturmanın yanı sıra oluşan hedef kitle üzerinde güven kazanmak için de oldukça önemlidir.

İşletmenin ücretsiz olarak sunmuş olduğu kaliteli ve doğru içerikler müşterinin markaya olan güvenini, markadan alışveriş yapma isteğini artıracaktır. Aynı zamanda site trafiğini artırmak ve kullanıcıları siteye çekmek içinde sık sık içerik pazarlamasına başvurulmaktadır. İçeriğin kral olarak kabul edildiği günümüzde Google başta olmak üzere tüm arama motorları zengin içeriğe önem vermekte ve kullanıcıları kaliteli içerik barındıran sitelere yönlendirmektedir. Sitenin içeriği ne kadar kaliteli olursa siteye gelen trafikte o oranda artacaktır.

İçerik Stratejisi

İş hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak içerikler için yol haritası çiziyoruz.

Size Özel İçerik

Kurumunuzun ulaşmak istediği hedef kitleye özel benzersiz içerikler üretiyoruz.

Ölçümleme & Analiz

Ürettiğimiz içeriklerin markanıza kattığı değeri ölçümleyerek size raporluyoruz.

Ölçeklendirme

Yüksek miktarda içerik üreterek, kategorinizi sahiplenmenizi sağlıyoruz.

Markalarımıza Değer Katıyoruz

  • Pazarlama

  • Strateji

  • Özgünlük

  • İçerik Analizi

İçerik Pazarlama Örnekleri

Google’ın oluşturduğu platform pazarlamacıların sık kullandığı bir içerik merkezi. Sitede yer alan özgün araştırmaların kolay ve anlaşılır şekilde yayınlanması, sitenin web tasarımının şık olması insanların sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlıyor. Sitedeki içeriklerde kullanılan interaktif araçlarda içeriklerin canlandırarak daha ilgili çekici hale getiriyor.

Disney içerik pazarlamasında oldukça başarılı sonuçlar elde ediyor. Farklı yaş grupları ve farklı ilgi alanlarına özel blogları bulunan markanın Y kuşağı için oluşturduğu Oh My Disney blogu içerik pazarlamasına oldukça güzel bir örnek. Blogda kullanılan şakacı dil, sahip olduğu eğlenceli ve kolay tüketilebilir içerikler ve okuyucuyu rahatsız etmeyecek düzeydeki reklamları ile Disney’e katkısı oldukça yüksek. Blogda okuyucular güzel vakit geçirirken arada yer alan Disney karakterlerini içeren reklamlar ile okuyucu rahatsız edilmeden markanın para kazanması sağlanıyor.

İçerik pazarlaması denilince akla gelen ilk markalardan bir tanesi şüphesiz ki Coca Cola oluyor. Marka her yaştan her kesimden insana hitap ederek, oluşturduğu içerik pazarlaması stratejileri ile hedef kitlesi üzerinde büyük başarılar yakalıyor. Coca Cola Journey adlı online dergisinde makale, video, müzik gibi içerikleri tek bir çatı altında toplayarak, bu içerikleri kullanıcıların ilgi alanlarına ve kategorilerine göre düzenliyor ve kullanıcılarında içerik oluşturmasına imkan tanıyarak çift yönlü iletişim kurulmasını sağlıyor.

İçerik Pazarlaması Türleri Nelerdir?

Sosyal medya denildiğinde bir çok kişinin aklına anılarını ya da ruh hallerini paylaşabildiği bir mecra gelmektedir. Fakat bu sosyal mecralar akıllıca kullanıldığında oldukça faylalı olabilmektedir. Hedef kullanıcılar ile sıcak bir bağ oluşturmak ve en çok vakit geçirdikleri mecralarda karşılarında olmak marka bağımlılığını arttıracaktır. Yeni yayınlanan blog yazısını, yeni ürünleri ya da hizmetleri paylaşarak ya da sosyal medya takipçilerine özel kampanyalar düzenleyerek hem düşük maliyetli hem de yüksek etkili içerik pazarlaması yapabilirsiniz.

Her ürün ya da hizmet için uygulanamasa bile yerinde uygulanan ınfograik içerik pazarlamacılığı dönüşü ve marka bilinirliğini arttırıcı bir yöntemdir. Çünkü infograiklerde kullanıcılara ilgili sektöre yönelik son gelişmeler ya da ham bilgiler sunulduğundan kullanıcılar tarafından kullanılma oranı yüksektir. Genellikle ilgili konu, hizmet ya da ürün ile ilgili ham bilgilerin ya da son gelişmelerin yer aldığı, görsel ve grafiklerle desteklenerek oluşturulmuş infografikler kullanıcılar tarafından sevilmektedir.

En fazla dijital pazarlama sektörünün bileşenlerinin (SEO, SEM, UX, Backlink vb.) etkili kullanımı odağında hazırlandığı infograikler kullanıcılar rağbet görmektedir. Ayrıca kullanıcalar tarafından tüketilme hızı yüksel olan infograiklerin paylaşılma oranı da yüksektir. Bu sayede kullanılar farkında olmadan kendi aralarında sizin hizmet ya da ürününüzün pazarlamasını yapmaya başlayacaklardır.

Blog içerikleri internetin yaygınlaşmaya başladığı yıllardan itibaren kullanılan ve hala da etkili olan, düşük maliyetli içerik pazarlama yöntemidir. Ürün ya da hizmetimiz ile ilgili bilgi verici, kullanıcıların sorularına yanıt verici şekilde yazılan blog içerikleri özellikle marka bağımlılığının oluşmasına oldukça etkilidir. Bir kullanıcı yaptığı farklı aramalarda eğer aynı sitenin yazdığı blog içeriklerini görüyor ve tüketiyorsa daha sonrasında farklı sitelere bakmadan sitenizde cevap aramaya başlayacaktır. Ve en güzeli de daha sonrasında sitenizi çevresine önerecektir

Her geçen gün değişen kullanıcı alışkanlıkları sonucunda daha fazla kullanılmaya başlayan podcastlerin kullanım oranı son dönemde büyük oranda artmıştır. Kullanıcıların bir içeriği tüketmek için ayırdıkları süre her geçen gün azalmaktadır. Podcast içerikler; metroda, ofiste ya da araba kullanırken hayat akışını engellemeden tüketilebileceği ve daha sonra tekrardan dinlenebileceği için kullanıcılar tarafından çokça tercih edilmektedir. Bu nedenle içeriklerinizin daha fazla kullanıcı tarafından tüketilebilmesi için podcasti tercih edebilirsiniz.

Çoğunlukla ilgili konu ya da ürün hakkında bilgi verme amaçlı kurgulanan videolar kullanıcılar tarafından çokça tercih edilmektedir. Ürünün kullanımı, kurulumu ya da farklı versiyonları hakkında bilgi verme amaçlı oluşturulan videolar en çok tercih edilenler arasında. Çünkü kullanıcılar aldıkları bir ürünün kullanım kılavuzunu okumak yerine ürün hakkında videodan kurulumu yapmaktadırlar. Video çekebileceğiniz konunun sınırı neredeyse yok.

Sitenizin blog sayfasında yer alan içerikleri video kurgusuna uygulayabilir, kullanıcılara aynı içeriği birden fazla şekilde sunabilirsiniz.

İçerik Pazarlama Hedefleriniz Neler Olmalı!

İçerik pazarlaması stratejisi oluşturmak isteyen işletmelerin başarılı olmak için belirlemesi gereken bir takım hedefler bulunmaktadır. Hedeflerini doğru şekilde belirleyen ve bu hedefler doğrultusunda zengin içerikler oluşturan markaların istediği başarıyı rakiplerinden daha kısa sürede elde etmesi muhtemeldir. Etkili bir içerik stratejisi için işletmelerin sahip olması gereken birkaç hedef aşağıdaki gibidir.

İşletmelerin içerik pazarlamasına başvurmasındaki en önemli etken şüphesiz marka bilinirliğini artırmak için oluyor. Oluşturulan zengin içerikler ile farklı kanallar aracılığı ile insanlara ulaşılarak markanın daha geniş kitlelerce tanınması sağlanıyor. Sosyal medyanın gücüde dikkate alındığında saniyeler içinde milyonlarca kişi tarafından paylaşılan içerikler kullanıcılarda içeriği paylaşan marka hakkında merak uyandırıyor ve daha çok insanın markayı tanıması sağlanıyor. Sunulan zengin içerikler ile işletmeyi tanıyan kullanıcılar markanın olası müşteri kitlesini oluşturuyor.

İçerik pazarlaması ile marka bilinirliğinin artması işletme gelirlerinin artmasına da doğrudan etki sağlıyor. Oluşturulan zengin ve kaliteli içerikleri takip eden kullanıcıların zaman içerisinde markaya olan güveni artıyor ve markadan alışveriş yapmaya başlıyor. İçerik stratejileri ile müşteri sadakatinin yanı sıra maddi gelir de elde ediliyor.

Dönüşüm, neredeyse her site için başarı kritesi sayılabilecek bir metriktir. Çoğunlukla siteyi ilk defa ziyaret eden kullanıcıları öncelikli olarak müşteriye ve sonrasında daimi müşteriye dönüştürmek amaçlanır. Bunu sağlayabilmenin birden fazla yolu bulunmakta. İçerik sitelerinde dönüşümü arttırabilmek için ilgili konu hakkında bütün detaylara yer verebilir ve kullanıcıyı sürekli siteye bağlayabilirsiniz. E-ticaret sitelerinde ki satışı arttırmak için ise kullanıcılara özel indirimler, kampanyalar düzenleyebilir, mailing yapabilirsiniz.

Günümüzde her sektörde birden fazla site bulunmakta ve her biri faklı stratejiler uygulamaktadır Marka sadakatini arttırmanın ilk adımı kullanıcının duygusal değerlerini tespit etmektir. Oluşturulacak online ya da offline reklamlarda ürünün kendisinden çok ürünün kullanıcıda yaratacağı etki düşünülmelidir. Eğer ki kullanıcıların gözünde güvenilir marka imajını yaratmayı başarabilirseniz bu size sadakat olarak dönecektir.

İçerik pazarlamasının sadece içerik paylaşmak değil aynı zamanda müşteri ile karşılıklı iletişimi geliştirmek için olduğunu unutmamak gerekiyor. Oluşturulacak içeriklerde müşterilerinde katılımını sağlamak, müşteri yorumlarına ve değerlendirmelerine yer vermek, içerik paylaşmalarına olanak sağlamak müşterinin markaya olan sadakatini olumlu yönde etkiliyor. Kendisini değerli hisseden müşteriler markaya karşı güven ve sevgi hissediyor.

Atalarımızın da belirttii gibi ‘Birlikten Kuvvet Doğar!’ sözünden yola çıkarak her zaman işinizi daha kaliteli hale getirebilecek ortaklara açık olmalısınız. Fakat bu ortaklıktan elde edilecek maddi ve manevi kazanç hiçbir zaman tek yönlü olmamalı. Örnek vermek gerekirse; Puma markasının BMW , Ferrari ve Mercedes markalarına özel ayakkabı ve giyim ürünlerini üretmesi hem Puma markasındaki hem de diğer markalarda ki güven ve kalite algısını güçlendirmiştir.

Potansiyel Müşteriler Ve Müşteriler Arasında Uyum Ve Güven Yaratın

Kullanıcılar çoğu zaman kendilerini mutlu ve güvende hissettikleri sitede vakit geçirmeyi tercih etmektedir. Ürün ya da hizmet almanın yanı sıra kullanıcılar, ürün ya da hizmet odağında kendi fikirlerini belirtmek, diğer kullanıcıların görüşlerini bilmek ve diğer kullanıcılar ile etkileşimde bulunmak isteyeceklerdir. Bu ortamı oluşturabilmenin en kolay yolu ise yorumları aktif bir şekilde kullanmaktır. Şunu da unutmamak gerekir ki yorumların gerçek kullanıcılar tarafından yapılmış olması önemli. Gerçek kullanıcı yorumları her zaman daha değerli ve etkili olacaktır. Yorum alanında ürünü alan ya da almayan olarak seçenek sunmak yani kullanıcılara karşı tamamen şeffaf olmak güven ve etkileşim ortamını sağlıklı bir şekilde oluşturacaktır.