homeschool research paper curriculum unit 11 volume and surface area homework 3 area of composite figures answers purpose of college admission essay cherry orchard business plan what should my cv cover letter include business plan sample industry research essay explanation mask essay topics

Online İtibar Yönetimi

Bir markanın dijital alanda tanınması, kabul edilmesi ve aktif yararlanılması markalar açısından online itibar kavramının doğmasına sebep oluyor. Sosyal medya ve benzeri platformlarda markaların konumu önemli hale geldi. Markalar, internette kendileriyle ilgili neler yazılmış, nasıl yorumlar yapılmış takip etmek istiyor, olumsuz görüşlere karşı hızlı reaksiyon vermek istiyor. Markanın verdiği hizmet, sattığı ürünlerle ilgili adım atması markanın online platformlardaki itibarını güçlendiriyor, konumunu belirliyor. Online itibar yönetimi bu açıdan dijitalleşme yolunda büyük önem taşıyor. Küçük, büyük tüm dijital girişimlere, markalara online itibar yönetimiyle ilgili profesyonel çözümler sunuyoruz.

İtibar Yönetimi Nedir?

Markalarla ilgili sosyal medya ve internet kullanıcılarının olumsuz geribildirimler yapması, kötü yorumlar yazması markanın maddi manevi zarar görmesine yol açıyor. Bu durum ise markanın itibarsızlaştırılmasına, zihinlerde olumsuz şekilde yer almasına zemin hazırlıyor. İtibar yönetimi; markanızın dijital platformlarda en iyi biçimde konumlanmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar bütünüdür. Marka hakkında yapılan kötü yorumlar, asılsız dedikodular, yanlış anlaşılmalar itibar yönetimi kapsamında ele alınarak iyileştirilir. Google’da yapılan marka aramasında markayla ilgili yapılmış kullanıcı yorumları da öne çıkıyor. Markaya dair yapılmış tek bir kötü yorumun bile marka imajına zarar verebileceği aşikâr bir gerçek. Ajansımız, markanızın online itibarını iyileştirmek amacıyla kapsamlı bir çalışma yürütüyor ve markanızla ilgili olumsuz algıyı ortadan kaldırıyor.

İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?

İtibar yönetimi, kullanıcıların internetteki tüm platformlarda yaptığı yorumları kapsayarak gerçekleştirilir. İstatistikler, kullanıcıların yüzde 97 oranında bir bölümünün herhangi bir markayla ilgili hizmet almadan önce internetteki yorumlara baktığını ve yüzde 62’sinin ise kötü yorum gördüğünde markadan hizmet almaktan vazgeçtiğini gösteriyor. İtibar yönetimi bu istatistiklerden yola çıkılara uzman ekibimiz tarafından dijital platformlardaki olumsuz yorum ve görüşleri esas alarak gerçekleştiriliyor. Markayla ilgili yanlış anlaşılmaların düzeltilmesini sağlıyor, kullanıcının marka deneyimini iyileştiriyor ve müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlayan adımlar atıyoruz.

Online İtibar Yönetimi Nedir?

Marka itibarını zedeleyecek her türlü etkenin ortadan kaldırılması için birçok şey yapılır. Markadan memnun kalmayan, aldığı hizmeti beğenmeyen müşterilerin olumsuz geribildirim bırakması markayla ilgili negatif algı oluşmasına sebep olur. Bu algının internette yapılan sanal yorumlarla gerçekleşmesi ve algının yıkılabilmesi için gerçekleştirilen deneyim iyileştirme, müşteri memnuniyeti sağlama, olumsuz geribildirimleri ortadan kaldırmak online itibar yönetimi anlamına gelir.

Online İtibar Yönetimi İçin Kullanılabilecek Yöntemler Nelerdir

Online itibar yönetiminde ilk önce markayla ilgili bir aksiyon planı hazırlıyoruz. Bu aksiyon planı tamamen markanın dijital platformlardaki yerini güçlendirmek ve oluşan ön yargılardan kurtarmak üzerine kuruluyor. Markanıza dair internette yer alan en küçük bilgi bile çalışmalarda yer alıyor. İtibar yönetiminde sürekliliği sağlamak adına dijital hamlelerimizi atmakla birlikte sizleri de bu konuda bilgilendirerek ve kısa eğitimler vererek ilerleyen süreçlerde nasıl bir aksiyon almanız gerektiği konusunda bilinçlenmenizi sağlıyoruz. Markanızla ilgili yapılan kötü ya da spam yorumları kaldırıyor, müşteri deneyimini artırıyor, iyi yorumlara odaklanıyor, olumsuz yorum yapılma sebeplerini araştırarak markanız için özel içerikler üretiyoruz.

Online İtibar Yönetimi Neden Gereklidir?

Online itibar yönetimi fiziki ya da dijital satış gerçekleştiren her marka için önemlidir. Tüketicilerin satın alma alışkanlığı önceki müşterilerin yaptığı yorumlarla paralel ilerler. Marka hakkında yapılmış olumsuz yorumlar tüketicilerin kararını olumsuz etkiler ve başka bir marka tercih etmesine yol açar. Ajansımız markanızın online itibarını korumak ve yönetmek adına çok yönlü bir çalışma yürüterek sürekliliği sağlamayı amaçlıyor. Profesyonel itibar yönetimiyle sadece markanız hakkındaki olumsuz düşüncelerden kurtulmaz aynı zamanda kâr marjınızı artırırsınız. Markanın görünen yüzü yani imajı, satışlara doğrudan etki eder. Marka profilinizi tüketicilerin gözünden inceleyen ajansımız, olumsuz algıyı dağıtmak ve zihinlerde iyi bir konumda yer almak için markanıza özel çözümler üretiyor.

Online itibar yönetimi nasıl yapılır?

Online itibar bazen yetersiz bilgiden dahi kaynaklanabiliyor. Çözüm ekibimiz online itibar yönetimini gerçekleştirirken marka hakkındaki bilgilendirmeleri hedef kitleye ulaşabilecek bir dil kullanarak yapıyor. Marka hakkında gerçek bilgiler sunmak, özgün içerikler oluşturmak, müşteri deneyimini artıracak adımlar atmak, markayı online itibar hakkında bilgilendirmek, spam yorumları kontrol altına almak, ön yargılı yaklaşımı çözüme kavuşturmak, Google’da ilk sayfada çıkan kötü yorumları kontrol edip iyileştirmek online itibar yönetiminin nasıl yapılacağına dair sunduğumuz çözümler arasında yer alıyor.

Online İtibar Yönetimi Süreci

Online itibar yönetim süreci markaya özel şekilde gerçekleştirilir. Öncelikle markayla ilgili mevcut durum çok yönlü şekilde analiz edilir. Akabinde çıkan sonuçlara göre aksiyon planı hazırlanır yani iyileştirme sürecine adım atılır. Süreç yönetimi ile gerekli uygulamalar gerçekleştirildikten sonra sonuçlar gözlenmeye başlar.

Analiz: Markanızın dijital platformlarda nasıl göründüğü incelenir, tespitler yapılır, sosyal medyadaki konumunuz ve paylaşımlarınız analiz edilir.

İyileştirme: İlk aşamada göze çarpan yanlışlar bu aşamada iyileştirilmeye başlanır. İçerik üretimi bu sürecin en önemli detayı kabul edilir.

Yönetim: Hem markanızın sitesinden hem de sosyal medya hesaplarından hedef kitle ile olan etkileşim artırılır. Medya iletişimi güçlendirilir.

Gözlem: Markanın dijitaldeki yerini takip edebilmek için birçok araç kullanılır, gelen olumsuz yorumlar hızlıca cevaplanır, olumlu geri dönüşlere ise aynı hızla yanıt verilir.

Çözüm ekibimiz bu dört adımdan oluşan aksiyon planını uyguladığında markanın ilk hali ve son hali arasında bariz farklar ortaya çıkar.

Arama Motoru İtibar Yönetimi Nedir?

Arama motorları markanızın nasıl göründüğü hakkında bilgi verir. Google’a markanızı yazdığınızda karşınıza markanızla birlikte sizden hizmet alan kişilerin olumlu – olumsuz yorumları çıkar. Bunun yanı sıra markanıza dair yapılmış haberler, sosyal medya içerikleri, blog yazıları çıkabilir. Arama motoru itibar yönetimi, markanızı Google’a yazdığınızda ortaya çıkan tüm yanlış, olumsuz, kötü reaksiyonları hedef alan çalışmalar bütünüdür.

Online İtibarınız Neden Önemlidir?

Markanızın hedef kitleniz tarafından yanlış değerlendirilmesi maddi ve manevi zarar görmenize sebep olur. Online itibar yönetimi bu iki olgunun zarar görmemesi açısından önemlidir. Markanızdan hizmet alan ve memnun kalmayan ya da markanızla ilgili duyduğu yanlış bilgiler nedeniyle olumsuz bir yargıya varanlar alışveriş tercihlerinde bu yargıyla hareket ediyor, sosyal medyada ya da kişisel çevresinde markanız hakkında kötü konuşabiliyor. Online itibar tüm bu yanlışları düzeltmek amacıyla gerçekleştiriliyor. Marka itibarınızın kötü olması gelecekte yapacağınız olası iş anlaşmalarını dahi olumsuz etkileyebilecek güçtedir. Mevcut ve yeni müşterilerinizin markanıza dair ön yargı beslememesi, ticari hedeflerinizi gerçekleştirebilmeniz için online itibar gerekli ve önemlidir.

SSS

Online itibar yönetimi ile ilgili Sık Sorulan Sorular aşağıdaki gibidir:

Online itibar yönetimi kimler içindir?

Dijital platformlarda satış yapan eski, yeni tüm markalar online itibar yönetimi uygular, uygulamalıdır.

Online itibar yönetiminin SEO ile ilişkisi var mıdır?

SEO uyumlu içerikler markaya ait web sitesinin bulunmasını kolaylaştırır. Online itibar yönetiminde markaya özel özgün ve SEO uyumlu içerikler oluşturularak itibar ve SEO çalışması birlikte yürütülür.

Online itibar yönetimini gerçekleştirmek için ne tip araçlara ihtiyaç duyuluyor?

Ücretli ve ücretsiz birçok araç kullanılır. Google Alert ve Awerio en çok kullanılan iki araç. Bu araçlar anahtar kelime analiziyle sosyal medya hesap taramalarını gerçekleştirir.

Değişikliklerin etki göstermesi ne kadar sürmektedir?

Online itibar yönetimi zahmetli ve ciddi bir süreçtir. Çalışmalarımızın sonucunu 1 ila 3 ay arasında görmeye başlayabilirsiniz.

Neden çalışmalarınız sadece Google sonuçlarının ilk sayfasıyla sınırlıdır?

İnternet kullanıcılarının büyük bir yüzdesi arama yaptığında ikinci sayfaya ilerlemiyor. Bu nedenle itibar yönetimi yalnızca ilk sayfadaki sonuçları esas alır.

Kurumsal İtibar Yönetimi

Kurumsal itibar yönetimi, bir kuruma karşı zihinlerde yer alan kötü algının değiştirilmesi çalışmasıdır. Kurumlar arası rekabetin yoğun olduğu günümüzde, kurumsal itibar yönetimiyle rekabet gücü artırılır, hedef kitle genişletilir.

Kurumsal İtibar Nasıl Yönetilir?

Kurumsal itibar yönetiminde öncelikle işe analizle başlanır ve analiz sonuçlarına göre hareket planı oluşturulur. Kurumsal itibarın iyileştirilme sürecinde birçok araçtan yararlanılır. Şeffaf, açık, hesap verilebilir, tutarlı ve ilkeli bir itibar yönetimi gerçekleştirilir.

Negatif Geri Bildirimler Takip Edilmeli

Online itibar ve kurumsal itibar yönetiminde negatif geri bildirimleri takip etmek amacıyla birçok araç kullanmaktayız. Hem arama motoru hem sosyal medya taraması gerçekleştirerek söz konusu negatif bildirimlerin iyileştirilmesini sağlamaktayız.

Dijital Pazarlama Araçları Etkin Kullanılmalı

Arama motoru trendleri, pazarlama verileri raporları, yenilikçi pazarlama stratejisi, sosyal medya yönetimi, içerik kontrolü, itibar yönetimi dijital pazarlamanın temelini oluşturur. Ekibimiz tüm bunları etkili biçimde kullanarak pozitif sonuç almaya odaklanmaktadır.

“Kurumsal İtibar” işletmelerde nasıl sağlanır?

Kurumsal itibarın işletmelerde uygulanması için her şey gözden geçirilmeli ve gerekli adımlar atılmalıdır. İşletmenin kültürü, çalışma prensibi, ilkeleri, müşteriyle iletişimi, çalışan yönetimi gibi unsurlar ele alınır. Akabinde ise ürün ve hizmet kalitesini artırarak, müşteri memnuniyetine odaklanarak hareket edilir.

Kişisel İtibar Yönetimi

Marka ve kurumlar gibi kişilerin de dijital itibarları olur. Ünlü kişilerin itibarları söylentiler, olumsuz yorumlarla zedelenebiliyor. Kişilerin tanınmış olması itibarın hassas bir dengede kalmasına sebep oluyor. Bu dengeyi korumak kişisel itibar yönetimiyle mümkündür.

Kişisel İtibar Yönetimi Nedir?

Ajansımız kişisel itibar yönetimini tıpkı markalar için olduğu gibi çok yönlü ele alıyor. Kişisel itibar yönetimi, hakkınızda yazılmış olumsuz yorumların ve asılsız söylentilerin profesyonel çözüme kavuşturulmasıdır.

Kişisel İtibar Neden Önemlidir?

Kişisel itibar herkes için önemli, gereklidir. Özellikle doğrudan belli bir kitleye seslenen, ticari faaliyetlerde bulunan kişiler için ekstra önemlidir. Hakkınızda yapılacak olumsuz geri bildirimler ya da dedikodular ağızdan ağza, kulaktan kulağa yayılarak hızlı biçimde itibarınızı ve dolayısıyla iş yaşamınızı, sosyal mecralardaki konumunuzu zedeleyebilir. Bunların olmaması için kişisel itibar yönetimi gerçekleştirilmelidir.

Kişisel itibar yönetiminin faydaları

  • Kişisel itibar oluşturulabilir bir kavram. Kişisel itibar yönetimiyle nasıl görüneceğinizi, nasıl algılanacağınızı ve çevrenizin nasıl bir profile sahip olmasını belirleyebilirsiniz.
  • Başarılı bir itibar yönetimi dikkat çeker. Kişisel itibarı profesyonel biçimde yönetmek, birçok yeni girişime zemin hazırlayabilir.
  • Kişisel itibarın güçlü olması sosyal ve mali açıdan da güvenlik getirir. İş anlaşmaları, sosyal iş birlikleri bu itibar sayesinde kolaylaşır, güvenilir olmanızı sağlar.
  • İyi bir itibar her zaman nüfuzlu bir çevre edinmeyi kolaylaştırır, saygınlığı artırır.

Kişisel itibar yönetimi için gerekli kaynaklar

  • Teknolojik donanım; telefon, tablet ya da bilgisayar.
  • Sosyal platformlara adım atabilmek için gerekli telefon numarası.
  • Kişi için özel oluşturulmuş e-posta adresi.
  • Çok gerekli olmasa da bir domain’e sahip olmak kişisel itibar yönetimini güçlendirir.

Hangi sosyal medya ağlarında bulunmalısınız?

İş çevresi için Linkedin, iletişim ve sosyalleşme için Facebook, gündemi takip edebilmek ve kişisel görüşler bildirmek için Twitter, trendlere uyum sağlamak için Instagram, sosyal enerjiyi yakından gözlemek için Snapchat, zengin içeriğe ulaşmak için Pinterest, Google hizmetlerinden yararlanmak için ise Gmail adresine sahip olmalısınız. Tüm bu hesapları kısa sürede size uygun profille ajansımız aracılığıyla sahip olabilirsiniz.