clothing store essay doctoral thesis latex template case study format free download new deal thesis succession thesis retail turnover research paper application letter for office worker 40 useful words and phrases for top notch essay

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO, İngilizce bir kısaltma olup açılımı Search Engine Optimization'dur. (Arama Motoru Optimizasyonu). SEO hakkında detaylı bilgi almak ve süreçleri incelemek için sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Hedefleme
Hedefleme

Arama motoru optimizasyonu, hedef anahtar kelime(ler) veya ifade ile sitenizi ziyaret eden ziyaretçi sayısını arttırabilir.

Görünürlük
Görünürlük

Arama motorlarında görülebilirliğiniz arttıkça daha fazla kullanıcı sitenizi ziyaret edecek ve tanınırlığınız artacaktır.

Ölçülebilirlik
Ölçülebilirlik

Arama motorlarının raporlarını konumlandırarak, ziyaretçileri ve bu gibi arama motoru sonuçlarını izleyebilirsiniz.

Esneklik
Esneklik

SEO ile kendi seçtiğiniz kitleye ulaşmanız mümkündür. Ürün ve hizmetleriniz doğru insanlara ulaşır.

Hedef Kitle Analizi
Hedef Kitle Analizi

Ürün ve hizmetlerinizin erişmesi gereken hedef kitle size uygun SEO stretejisine göre belirlenir ve hedeflenir

İçerik Üretimi
İçerik Üretimi

Özgün içerik üretimi ile SEO uyumlu olarak hizmetlerinizin metin ve görsel optimizasyonu uygun hale getirilir.

Neden Bizi Tercih Etmelisiniz?

Arama Motoru Optimizasyonu markanız için neden önemlidir?

Arama motoru optimizasyonu çalışması şirketinizin ihtiyaçları doğrultusunda planlanarak markanıza özel kurgulanır. Web siteniz için analiz edilerek çıkarılan anahtar kelime hedeflemesinde başarı gösterilmesinin sonucunda;

  • Organik trafiğinize,
  • Dönüşüm oranınıza,
  • Marka bilinirliğinize,
  • Kullanıcılarla etkileşime girmenize katkı sağlar.
Neden Bizi Tercih Etmelisiniz?
Sürecimiz
Müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için çözümler geliştiriyoruz.
Çalışma Takvimi
Çalışma Takvimi

Marka ile belirlenen SEO hedeflerine ulaşmak için karışıklı olarak belirlenen hedeflere uygun çalışma takvimi belirlenir.

Site Analizi
Site Analizi

On Page SEO kriterlerine uygun çalışmalar ve gelişmeler belirlenir. UI ve UX analizleri ve eksikleri analiz edilir.

Ölçme & Raporlama
Ölçme & Raporlama

Bütün SEO çalışmalarının en başından sonuna elde edilen kazanımlar ve mevcut durum düzenli olarak ölçülür ve raporlanır.

Markalarımız

Global Firmalardan Yerel İşletmelere Tüm Markalar

SEO Nedir? Neden Önemlidir?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), temel olarak web sitelerinin arama motorlarının arama kriterlerine uyumlu hale getirilmesi ve arama motoru sonuç sayfalarında(SERP) daha iyi bir sıralama elde etmesi için gerekli iyileştirmelerin yapılması olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde SEO, sektörel kelimelerde üst sıralarda yer alarak web trafiğini artırmak ve daha fazla müşteri elde etmek için sık sık kullanılmaktadır.

Arama motoru, kullanıcıların ihtiyaç duyduğu bilgileri içeren web sayfalarını, internet üzerinde aramalarına olanak sağlayan yazılım veya web siteleridir. Arama motorları anahtar kelime ve kriter bazlı aramalar gerçekleştirerek sonuçları kullanıcılara sunmaktadır.

Arama motorları, botları (Spider/Crawler) aracılığı ile internet üzerinde bulunan milyonlarca web sitesinde dolanarak bu siteleri inceler. İncelediği siteleri belirli algoritmalara göre puanlayarak kullanıcının istemiş olduğu sonuçlar arasında sıralandırılmış şekilde sunar.

Arama motorlarının kullanımı ülkelere göre farklılık gösterse de dünya geneline baktığımızda en çok kullanılan arama motoru denildiğinde akla Google gelmekte. Google dünyanın en iyi arama motoru olarak kabul ediliyor ve arama motoru pazarının büyük bir bölümünü elinde bulunduruyor. Google takip eden Bing’in ardından Baidu, Yahoo ve Yandex geliyor.

Google, web sitelerini keşfetmek ve sonuç almak için 3 temel adım uygular:

  • Tarama; Google’ın çalışma prensibinde ilk adım, web üzerinde yer alan sayfaları bulmaktır. Tüm web sayfalarının merkezi olarak kayıt olduğu bir yer bulunmadığı için Google’ın sürekli olarak yeni sayfaları araması ve bunları bilinen sayfalar listesine eklemesi gerekir. Google daha önce taradığı sayfalar hakkında bilgi sahibidir, bilgi sahibi olmadığı sayfalara ise bilinen sayfalarda yer alan bağlantıları takip ederek keşfetmektedir. Bu adım tarama adımıdır.
  • Dizine Ekleme; Google ikinci adımında, taradığı sayfaların neyle ilgili olduğunu anlamaya çalışır. Dizin olarak adlandırılan bu aşamada Google, sayfa içeriğimi analiz eder, sayfada yer alan resim- video dosyalarını sınıflandırır ve sayfayı anlamaya çalışır. Elde ettiği bilgileri kendi dizininde saklar.
  • Sunum ve Sıralama; Google kullanıcıların sorgusuna dizininde yer alan en alakalı cevabı bulmak için birçok faktörden faydalanır. Sorguda bulunan kullanıcının konumuna, diline, kullandığı cihaza vb. faktörlere bakarak en iyi ve uygun cevabı vermeye çalışır. Google, Amerika’da arama yapan bir kullanıcı ile Türkiye’de yer alan bir kullanıcının aynı sorgusuna farklı cevaplar göstermektedir.

Google’ın 200’ün üzerinde sıralama faktörü olduğu bilinmektedir. Bunlardan en bilinenleri;

  • İçerik Kalitesi,
  • Alan Adı Güvenliği,
  • Anahtar Kelime Kullanımı,
  • Meta Etiketler,
  • Site Mimarisi,
  • Sayfa Hızı,
  • Backlink
  • Mobil Uyumluluk olarak sıralanabilmektedir.

SEO ve SEM, web sayfalarının arama motorlarında üst sıralarda yer almak için uyguladığı iki farklı yöntemdir. Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM), SEO ile aynı amacı taşır ancak SEO’nun aksine organik yolla değil belirli bir ücret karşılığında ilgili anahtar kelimelerde web sayfalarının üst sıralarda yer almasını sağlar.

  • SEM uygulanarak arama motorunda üst sırada çıkan web sayfaları SERP’de reklam olarak işaretlenir.
  • SEO, organik yollar ile web sayfalarını ücretsiz olarak üst sıralara taşımaktadır ancak SEM’de belirli bir ücret ödenmektedir. SEM ücretli bir yerleşim olduğu için kullanıcı her tıkladığında reklam veren sayfa ücret ödemektedir.
  • Ücretli SEM reklamları kullanan sayfalar SEO’nun aksine çok kısa sürede üst sıralarda yer alabilmektedir ancak uzun vadeli bir uygulama olmadığı için reklam kesildiğinde üst sıralarda kalma şansı azalmaktadır.
  • SEM ile reklam çıkma aşamasında hedef kitle ayrıntılı olarak belirlenebilir, arama sonuçlarını kimin göreceğine karar verilebilir.
  • SEO ile üst sıralarda yer almak belirli bir zaman gerektirir ancak SEM uygulanarak ilgili anahtar kelimelerde kısa sürede üst sıraya yerleşilebilir.

Anahtar kelime araştırması, SEO sürecinde ve stratejilerinde ilk sırada yer alır. Anahtar kelime araştırmasının doğru yapılması çok önemlidir, bu sayede sektörünüzle ilgili kullanıcıların hangi arama terimlerini kullandığı ortaya çıkmış olur.

İyi bir anahtar kelime araştırması için öncelikle web sitesinin ne hakkında olduğu, hangi sorulara cevap verdiği, kimlere hitap ettiği? gibi sorulara cevap sağlanması gerekir. Daha sonrasında sitemize girecek kullanıcıların hangi kelimeleri kullanarak bize ulaşacağı incelenerek anahtar kelime listesi oluşturulmalıdır. Sektöre bağlı olarak en çok kullanılan anahtar kelimeler ve bu kelimelerin uygunluğu, aranma hacmi gibi faktörler anahtar kelime araçları kullanılarak belirlenebilmektedir.

SEO Nasıl Yapılır?

Sitenizin arama motorların üst sıralarda yer alması ve daha fazla kullanıcıya ulaşabilmesi için uygulayabileceğiniz iki çalışma yönü bulunmaktadır. Bunlardan ilki sitenin içeriğinde yer alan optimizasyonların gerçekleştirildiği Site İçi SEO, diğeri ise marka bilinirliğinin sağlandığı Site Dışı SEO olarak adlandırılmaktadır.

Site içi SEO (On-Page SEO) nedir? Nasıl yapılır?

Site içi SEO, ilgili web sitenin sayfalarında gerçekleştirilen optimizasyon çalışmalarını içerir. SEO çalışmalarında ilk aşama web sitesinin kendi sayfalarındaki optimizasyonları eksiksiz olarak yerine getirmesidir. Site içi SEO ile sitenin anahtar kelimelerinde, sayfalarında yer alan içeriklerinde, teknik ve yapısal unsurlarında düzenlemeye gidilir.

Site İçi SEO Analizi Nedir?

Site içi SEO Analizi, ilgili web sitesinin site içi SEO çalışmalarına başlanmadan önce, sitenin mevcuttaki durumunu göz önüne sermek ve hangi alanlarda nasıl çalışma yapılması gerektiğini ortaya çıkartmak için gerçekleştirilen analizdir. Bu analiz ücretli ücretsiz analiz araçları ile gerçekleştirilebilir. Analiz yapılmadan SEO çalışmalarına başlanmamalıdır.

Mobil Uyumlu Tasarımın Etkisi

Google son dönemde yaptığı güncellemesi ile mobil dostu web sitelerine önem verdiğini ve arama sonuçlarında daha üst sıralarda listelediğini bizlere gösterdi. Mobil kullanıcı sayısının arttığı günümüzde, sitenizin mobil trafiğini inceleyerek gerekli tasarımsal ve kodsal optimizasyonları gerçekleştirmeniz Google’ın gözünde sitenizi daha üst sıralara taşıyacaktır.

  • 1

    Index

    sayfanın dizine eklenmesine izin verir

  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Meta Etiketleri Nelerdir?

Web sitelerinin kullanıcılara sayfa içeriği ya da yapısı hakkında özet bilgi sunmak için kullandığı HTML kodlarıdır.

Title; ilgili sayfanın başlığını belirtmek için kullanılır,
Description; sayfanın içeriğinde yer alan bilgilerin özet olarak kullanıcıya sunulduğu kısımdır,
Keywords; sitenin ya da içeriğin hangi anahtar kelimelere yoğunlaştığını belirlemek için kullanılır
Robots; ilgili sitenin ya da içerikte yer alan linklerin indexlenmesini isteyip istemediğinizi Google’a bildirdiğiniz etikettir. Robots etiketinin devamında kullanılan etiketler aşağıdaki gibidir;

Heading etiketleri, sayfa içerisinde yer alan başlıklar arasında hiyerarşik bir sıralama oluşmasını sağlar. Heading etiketleri kullanılarak içerikte yer alan başlıkların önem derecesi belirlenebilir. Heading etiketleri H1>H2>H3>H4>H5>H6 şeklinde sıralanır, rakamsal değer arttıkça başlık değeri azalır. En önemli etiket H1 etiketidir ve her yazıda mutlaka bulunmalıdır.

Bir web sitesinin sayfa hızı ne kadar yavaşsa kullanıcı deneyimi de o oranda kötü olacaktır. Google yaptığı güncellemeler ile sayfa hızına verdiği önemi bizlere göstermiş, gerek masaüstü gerek mobilde site hızının ne kadar önemli olduğu ile ilgili açıklamalar yapmıştır.

SEO uyumlu url yapısı, web siteleri kadar kullanıcılar içinde çok önemlidir. Karmaşık url yapısından ziyade sayfanın ne olduğu hakkında bilgi veren kısa ve anlamlı bir url yapısı kullanılmalıdır. Düzgün bir breadcrumb yapısı kullanılmalıdır, klasör isimleri doğru ve açık şekilde belirtilmelidir. Urlde Türkçe karakter ve kaçış karakterlerinin kullanılması SEO açısından sakıncalı olacaktır.

Yapılandırılmış veriler web sitelerinin arama motorları ile konuşmasını sağlayan belirli biçimlere sahip koddur. Bu kodlar arama motorlarının anlayabileceği şekilde yazılır ve arama motorlarına sayfanız hakkında detaylı bilgi vermek amacıyla sayfa içerisine yerleştirilir. Arama motoru botları bu kodları okur, anlar ve arama sonuçlarında ki görünme biçiminizi zengin içerik haline getirir. Zengin içerik (Rich Snippets) olarak adlandırılan bu kodlar arama motoru sonuç sayfalarında ki sıralamanıza etkide bulunur.

SEO uyumlu içerik, arama motorlarında üst sıralarda yer almak için dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan bir tanesidir. Web siteler, mevcut içeriklerini ya da oluşturacakları yeni içerikleri SEO uyumlu olacak şekilde düzenlemeye önem göstermelidir. SEO uyumlu içerik oluşturmak için öncelikle ne anlatılacağına karar verilmeli ve konuyla ilgili, aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler belirlenmelidir. Belirlenen anahtar kelimelerin kullanım yoğunluğu da SEO için son derece önemlidir. Kullanılacak anahtar kelime sayısı metinin uzunluğuna bağlı olarak değişmelidir. Başlık ve alt etiketlerde anahtar kelime mutlaka bulunmalıdır. İçeriğin kopya olmamasına ve kaliteli olmasına dikkat edilmelidir. Google’ın gözünde kopya içerik barındıran siteler negatif olarak değerlendirilmektedir. SEO uyumlu içeriğinizde mutlaka site içi linkleme yapılmalıdır. Sitede yer alan eski tarihli sayfalardan yeni içeriğin bulunduğu sayfaya link vermek arama sonuçlarında çok çabuk yükselmenizi sağlayacaktır.

Site içi link inşaası kurgulanırken öncelikle kullanıcı deneyimi ve sonrasında arama motoru botlarının tarama bütçesi göz önüne almalısınız. Herhangi bir konu ile ilgili içeriği ziyaret eden kullanıcıyı o konu ile ilgili diğer içeriklere anchor textler ile yönlendirerek site içi link inşaası stratejinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede kullanıcının sitede geçirdiği süre artacaktır.

Arama motoru botlarının her site için ayırdığı bir tarama bütçesi bulunmakta. Bu bütçenin sağlıklı bir şekilde yönetilmesi ise tamamen sizin elinizde. Hedef sayfa ya da kategorileriniz de yer alan kırık bağlantıları ve yönlendirmeleri optimize ederek, gereksiz ve değersiz sayfalarınızı engelleyerek tarama bütçenizi optimize edebilirsiniz.

NOT: Tarama bütçesi hesaplaması yapmak için sitenizin öncelikle Search Console hesabına girerek Google Dizini > Dizin Durumu adımlarını izlemeniz gerekmektedir. Karşınıza çıkan grafikten Google Dizininde yer alan sayfa sayınızı not etmelisiniz. Daha sonrasında ise yine Search Console hesabından Tarama > Tarama İstatikleri adımlarını izleyin. Bu adımlardan sonra karşınıza çıkan ekrandan Günlük Taranan Sayfa Sayısı değerinide not ettikten sonra ise Dizine Eklenen Sayfa Sayısı/Günlük Taranan Sayfa Sayısı işlemini yapın. Karşınıza çıkan değer 3’ün altında ise tarama bütçeniz gayet iyi durumda demektir. Fakat değer 10 ‘un üzerinde ise en hızlı şekilde optimizasyonlara başlamanız gerekmekte.

Dış SEO (Off-Page SEO) Nedir, Nelere Dikkat Edilmelidir?

Dış SEO (Off-Page SEO) Nedir, Nelere Dikkat Edilmelidir?

Web sitelerinin değerini ve bilinirliğini artırmak amacıyla dış kaynaklardan referans bağlantı almak için yaptığı çalışmalardır. Backlinkler web sitelerinin arama sonuçlarında yükselmesinde oldukça etkilidir ancak alınan bağlantıların organik ve kaliteli olmasına dikkat edilmelidir. Alakasız ve yanlış alınan backlinkler yararın aksine Google tarafından farklı şekillerde cezalandırılmanıza neden olabilir.

Kaliteli backlink elde etmek için dikkat etmeniz gereken ilk nokta siteniz için özgün, kaliteli ve popüler bir içerik oluşturmaktır. Kimsenin aramadığı bir konudan ziyade aranma hacmi yüksek bir konuda içerik oluşturarak üst sıralarda yer almalısınız. Rakipten alacağınız bir backlink siteniz için çok değerlidir ancak en zor backlink alma yöntemidir. Anahtar kelimelerde tekrara gitmekten ziyade çeşitliliği yakalamak çok önemlidir. Haber sitelerinin ve medyanın takip edilmesi, bu tarz sitelerden backlink alınması da web siteleri için oldukça etkilidir.

Link inşası site içinde olduğu kadar site dışında da oldukça önemli. Sitenize alcağınız backlinklerden yüksek verim elde etmek için öncelikle içeriğiniz ile en alakalı bağlantı alabileceğiniz sayfaları belirlemeli ve bu sayfalardan alacağınız bağlantılarda hedef anahtar kelimenizi kullanmalısınız. Aldığınız bağlantıda aranma hacmi düşük ve içeriğiniz ile alakalı olmayan bir kelimeyi kullanmanız durumunda aldığınız backlinkden istediğiniz verimi elde edemeyebilirsiniz. Bunun dışında ise sadece ana kategori/ ana içeriği hedeflemek yerine alt kategorileriniz/alakalı içeriğinizi de hedeflemelisiniz.

NOT: Backlink alacağınız sitelerin domain otoritelerine göre dağılım yapmanız daha sağlıklı olacaktır. Yani domain otoritesi yüksek bir siteden aldığınız backlinkte aranma hacmi yüksek kategorinizi, domain otoritesi daha düşük bir siteden aldığınız backlinkte ise alt katerogi ya da alt sayfalarınızı hedefleyebilirsiniz.

Site dışı link inşası, web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında yükselmesi için büyük öneme sahiptir. Farklı web sitelerinin sizin sitenize referans olması, kendi sayfalarından sizin sitenize yönlendirmelerde bulunması Google’ın gözünde sitenizi güvenilir kılmaktadır. Google botları da ziyaret ettikleri sitelerde sizin adınıza oluşturulan bağlantıları takip ederek sitenize ulaşabilmekte, indekslenmeyen sayfalarınız böylece indekslenebilmektedir. Kaliteli ve önemli sitelerden almış olduğunuz backlinkler kullanıcı sayınızın ve popülaritenizin artmasını sağlayacak, bilinirliğinize büyük katkıda bulunacaktır.

Türkçeye çapa metin olarak geçen anchor text, bir web sitesinde yer alan metnin içerisindeki bir kelimeye tıklanabilir bağlantı verilmesi işlemidir. Bu işlem genellikle arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması istenilen kelimelere uygulanmaktadır. Anchor Text ile bağlantı verilen kelime, metin içerisinde farklı renkte, kalın, altı çizili ya da italik olarak yer almaktadır.

Do-Follow linkler web siteniz için en yararlı backlinklerdir. Bir web sitesinden sizin sitenize Do-Follow olarak link verilmesi durumunda o site arama motorlarına “bu siteye güveniyorum, takip edebilirsin” komutu vermektedir. Bu durumda bağlantı veren site sizin sitenize doğrudan referans olmaktadır. No-Follow link ise Google’ın spam siteler ile mücadele etmek için geliştirdiği bir yapıdır. Güvenmediğiniz sitelere bağlantı vermeniz durumunda No-Follow etiketini kullanarak arama motorlarına “bu bağlantıyı izleme” komutu verebilirsiniz. Böylece link verdiğiniz site spama düştüğü durumda siz bu durumdan olumsuz olarak etkilenmezsiniz. Sitenize No-Follow olarak alacağınız linklerin siteniz için bir zararı yoktur ancak Google açısından herhangi bir yararı da olmayacaktır. Getireceği tek fayda sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırmak olacaktır.

Arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer almak ve ziyaretçi sayınızı artırmak için rakiplerinizi takip etmeniz çok önemlidir. Rakiplerinizin mevcut durumunu görmek ve analiz etmek için ilk yapmanız gereken rakiplerinizi belirlemektir. Çalışma yaptığınız anahtar kelimelerde üst sıralarda yer alan rakipleriniz belirleyerek rakibinizin sitesinde yer alan verileri incelemeniz gerekir. Rakiplerinizin en iyi içeriklerini bulmanız ve bu içeriklerde trafik çeken anahtar kelimeleri belirlemeniz önemlidir. Rakiplerinizin çok fazla link aldığı içerikleri de incelemeli ve rakibin link almasında etkili olmuş içerik çeşitlerini belirlemelisiniz.

Sosyal Medyanın SEO'ya Etkisi

Sosyal Medyanın SEO'ya Etkisi

Sosyal medya Google sıralama faktörlerine doğrudan etki etmese de SEO çalışmalarına farklı şekillerde önemli katkılar sunmaktadır. Sahip olduğunuz sosyal medya hesaplarından yapacağınız paylaşımlar, kullanıcıların sitenizi tanımasına ve daha fazla kullanıcıya ulaşmanıza imkân sağlayacaktır. Oluşturduğunuz içeriklerde kullanacağınız dil, özgünlük ne oranda güzel olursa backlink alma şansınızda o oranda artacaktır. İnsanların vaktinin büyük çoğunluğunu sosyal medyada geçirdiği günümüzde oluşturacağınız içerik ve paylaşımlar ile kendi kitlenizi oluşturabilir, marka bilinirliğinize katkı sağlayabilirsiniz.

Başarılı SEO Stratejisi Nasıl Yapılmalıdır?

Yukarıda bahsettiğimiz başlıklar doğrultusunda siteniz için doğru SEO stratejisini oluşturabilmek için ilk yapmanız gereken sitenizin temel ihtiyaçlarını belirlemek. İhtiyaçları belrileyerek başarılı SEO Stratejisi oluşturmek için ise; Sitenizde yer alan içerikler yeterli mi? İçerikler kullanıcılara fayda sağlıyor mu? Sitenin On-Page SEO eksiklikleri neler? Off-Page SEO ‘da yapılan hatalar ya da alınması gereken aksiyonlar neler? Rakiplerim ne durumda ve farklı ne gibi stratejiler uyguluyorlar? Rakiplerim karşısında sosyal medya kanallarım ne kadar aktif? gibi soruları sorarak başlayabilirsiniz.

Asla unutmamalısınız ki başarılı sonuç elde edilen bir SEO stratejisi her sitede başarı sağlamaz. Bulunduğunuz sektör, sektörde ki rakipleriniz, hedef kitlenizin davranış ve alışkanlıkları, hedeflenen anahtar kelimelerin rekabet düzeyi ve sitenizin teknik yeterliliğiniz göz önünde bulundurarak oluşturduğunuz strateji sonucunda başarı elde edebilirsiniz. Bu arada siz çalışken Google’ın da sürekli kendini geliştirdiğini, devreye aldığı algoritmalar doğrultusunda stratejinizi tekrar gözden geçirmeyi sakın unutmayın

Son Eklenen SEO Yazıları

Bloğumuzdan en çok dikkat çeken
SEO haberleri.