Site İçi (On Page) SEO

Site içi(On Page) SEO çalışmaları, bir web sitesinin arama motorlarının standartlarına uyumlu hale getirilmesi için yapılan optimizasyon çalışmalarıdır.

On Page SEO Nedir?

SEO çalışmaları bilindiği üzere On Page ve Off Page olarak iki ayrı dalda gerçekleştirilmektedir. Off Page (Site dışı SEO) çalışmaları web sitesinin bilinirliğini ve kullanıcı trafiğini artırmak adına başka sitelerden referans almak için gerçekleştirilen çalışmalardır. On Page yani site içi SEO çalışmaları ise, bir web sitesinin arama motorlarının standartlarına uyumlu hale getirilmesi sitenin sahip olduğu sayfalarda gerçekleştirilen optimizasyon çalışmalarını kapsar. Site dışı bağlantılar ile başarı yakalayabilmek için öncelikle site içerisinde yer alan düzenlemelerin eksiksiz olarak gerçekleştirilmesi çok önemlidir.

Site içi SEO nasıl yapılır?

Site İçi SEO çalışmalarında hem kullanıcıların hem de arama motorlarının sitenizi anlamasını sağlayacak optimizasyonları gerçekleştirmeniz gerekir. Siteye gelen kullanıcılar için sitede yer alan içerik önemliyken arama motorlarının gözünde içeriğin yanı sıra sitenin teknik yapısı da büyük önem taşır. Site İçi SEO çalışmaları gerçekleştirirken; sitenin H etiketleri, title yapısı, descriptionları, URL yapısı, site hızı ve daha birçok teknik analizine, site tasarımına ve kullanıcıları siteye çeken asıl nokta olan içeriğe yönelik işlemler özenle gerçekleştirilmelidir.

Site içi Seo’nun Avantajları Nelerdir?

  • Site İçi SEO çalışmaları ile gerekli optimizasyonların gerçekleştirildiği web sitesi kısa sürede arama motorlarının dikkatini çeker ve site arama motoru botları tarafından sık sık ziyaret edilir. Site yapısı arama motorlarının kolay anlayacağı halde düzenlendiği için sayfaların indeks alma süresi kısalır, indeks alan sayfa sayısı artar.
  • Sitenizde yer vereceğiniz SEO uyumlu zengin içerikler hem kullanıcıların hem de arama motorlarının sitenizi daha fazla ziyaret etmesini sağlar böylece zengin içerik sitenizi arama motorlarında üst sıralara taşır.
  • Yapacağınız organik site içi çalışmalar, daha az maliyet ile daha uzun vadede kalıcılık ve başarıyı size sunacaktır.

Markalarımız

Global Firmalardan Yerel İşletmelere Tüm Markalar

Site içi SEO nasıl yapılır? Dikkat Edilmesi Gereken Kısımlar Nelerdir?

Site İçi SEO çalışması gerçekleştirmeye karar veren web sitelerinin başarı elde etmek için eksiksiz olarak uygulaması gereken kısımlar aşağıda detaylandırılmıştır.

SEO dostu URL yapısı arama motorlarının ve kullanıcıların sitenizi kolay bir şekilde anlaması için öncelikli olarak gerçekleştirmeniz gereken On Page çalışmalardır. Oluşturacağınız URL yapısının SEO uyumlu olması için kolay bir şekilde tasarlanması çok önemlidir. URL iniz kısa ve içerik ile uyumlu olmalı, kullanıcı ilgili URL i gördüğünde sayfa hakkında fikir edinebilmelidir.

URL de mutlaka hedeflenen anahtar kelime bulundurulmalıdır, anahtar kelime içeren URL zengin URL olarak nitelendirilir ve sitenizin üst sıralara yerleşmesinde önemli katkı sağlar.

URL de parametre kullanmaktan kaçınmanız, kelimeleri ayırmak için boşluk, alt tire gibi karakterler yerine “-“ kullanmanız URL in güçlenmesini sağlayacaktır.

Title yani Türkçesiyle başlık, web sitesinde yer alan ve siteyi oluşturan sayfaların başlığıdır. Sayfa başlıkları title etiketleri içerisine yazılarak temsil edilir. Sayfalarınıza vereceğiniz başlıklar arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) görüntülenir ve ilgili sayfa hakkında kullanıcılara özet sağlayarak daha fazla ziyaretçiyi sitenize çeker, bu nedenle basit bir işlem gibi görünse de aslında siteniz için büyük önem teşkil eder.

Title özetle kitap başlığına benzer, sayfanın ne ile ilgili olduğunu kullanıcıya net bir şekilde göstermek gerekir ve bunu yapmak için sitelerin yaklaşık 2 saniyesi vardır. 2 saniye sonunda kazanan olmak için Title da sayfanın ne içerdiğini gösteren bir nokta yani anahtar kelimeye yer vermek gerekir. Aksi takdirde kullanıcı bu sayfanın aradığı konu ya da ürün ile alakalı olmadığını düşünüp sayfayı ziyaret etmeyecektir.

Web sitelerinin responsive (bilgisayar ve mobil cihazlara uyumlu) olarak tasarlanması arama motorları için önemli bir sıralama kriteridir. Kullanıcı deneyimine büyük önem veren Google yaptığı güncellemeler ile de durumu bizlere göstermiştir. Sitedeki kullanıcı deneyimini artıracak en önemli nokta sitenin mobil uyumlu tasarıma sahip olmasıdır. Ziyaretçiler mobilden ulaşmak istediğinde sıkıntı yaşamayacak, etkin bir şekilde siteyi kullanacaktır. Bu durumda sitenizin arama motorlarında ki yükselişine önemli katkı sağlayacaktır.

Sitenizde yer alan sayfa başlıklarında anahtar kelimenin yanı sıra içeriğiniz ile ilgili vurgulamak istediğiniz, ziyaretçide merak uyandırarak sitenize yönlendirecek tetikleyici kelimelere de yer vermeniz rakiplerle olan savaşınızda size fayda sağlayacaktır. HEMEN AL, ŞİMDİ TIKLA, BEDAVA gibi tetikleyici kelimeler kullanıcıların ilgisini çekecek, merak uyandıracak ve sitenize olan yönelimi artıracaktır.

Hızın büyük önem kazandığı günümüzde kullanıcıların internet aramalarında 2 saniyenin üzerinde yanıt veren siteleri tercih etmediği görülmektedir. Son güncellemeler ile birlikte Google’da site hızına verdiği önemi belirtmiş, hız konusunda sınıfta kalan sitelere arama sonuçlarında alt sıralarda yer vermiştir. Kullanıcılarını kaçırmak istemeyen SEO uzmanları Google’ın Page Speed Insight aracı ile site hızını test etmekte ve sunucu değişikliği gibi gerekli optimizasyonları gerçekleştirmektedir.

Web sitenizin sayfalarında oluşturacağınız içeriklerde konu başlıklarınızı ve alt başlıklarınızı içerikte yer alan diğer metin türlerinden ayırt etmek adına kullanacağınız html kodları H etiketleridir.

H etiketleri olarak adlandırılan bu etiketler hiyerarşik önem sırasına sahiptir ve H1, H2, H3, H4, H5, H6 olarak 6 adettir. İçerikte yer alan en önemli başlık h1 etiketi ile gösterilir ve Google H1 etiketini ilgili sayfanın konusu olarak kabul eder. h6 ise sayfada yer alan en önemsiz başlıkta kullanılır.

H1 etiketinin sayfa içerisinde yalnızca bir kere kullanılması, sitede yer alan her sayfada benzersiz olması ve anahtar kelime içermesi çok önemlidir. Diğer H etiketleri sayfa içerisinde birden fazla olacak şekilde kullanabilmektedir.

Sitenizde yer alan makalelere görsel ve video eklemeniz sayfanızın Google’ın görseller ve videolar sekmelerinde de indeks almasını böylece içerik sayfanızın trafiğini artırmanızı sağlayacaktır. Ancak ekleyeceğiniz görsel ve videolarda mutlaka hedef anahtar kelimenizi içeren alt etiketler kullanmanız, adlandırmanızı görsel ve video ile alakalı olacak şekilde yapmanız gerekir.

İçeriklerinize ekleyeceğiniz görsellerin boyutuna dikkat etmeniz gerekir. Ekleyeceğiniz çok büyük boyutlu görseller yavaş yüklenecek ve sitenizin hızını olumsuz etkileyecektir. Görsellerin özgünlüğü de arama motorları için önemli bir kriterdir. Görsellerinizi mümkün olduğunca kendiniz çekmeniz, imkânınız yoksa da Photoshop vb. uygulamalar ile görsel üzerinde değişikliğe gitmeniz görselin özgünlüğünü artıracaktır.

Site içi linkleme, arama motoru botlarını siteye çekmenin yanı sıra sayfanızı ziyaret eden kullanıcıların sitenizdeki farklı sayfalara da yönelmesi için önemlidir. İçeriğinizde sitenizin farklı sayfalarına yapacağınız link çıkışları, kullanıcıların sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlayacak dolayısıyla sitede kalma süresi ve sayfa görüntüleme sayısı artacaktır. Sitenizde geçirilen sürenin uzun olması arama motorlarının gözünde sitenize artı değer sağlayacaktır.

Sitenizde yer alacak içerikleri oluştururken içerik uzunluğunu da dikkate almanız gerekir. Oluşturulacak içerik uzunluğu ile içerikte kullanılacak anahtar kelime sayısı doğrudan bağlantılı olduğundan 600 kelimenin altında kalacak içerikler anahtar kelime noktasında siteyi güçsüz duruma düşürecektir. Zengin içeriğe sahip, uzun ve özgün içerikler rekabet içerisinde olduğunuz anahtar kelimelerde size büyük fayda sağlayacaktır.

Semantik (LSI) Kelimeleri Kullanma

LSI (Latent Semantic Indexing) yani gizli anlamsal indeksleme, Google’ın içerikleri daha sağlıklı anlamlanmak için geliştirdiği özelliktir. Bu özellik sayesinde arama motoru botları ilgili sayfa ya da içerikte yer alan anahtar kelimeler arasında ki bağlantıyı daha kolay bir şekilde tespit edebilmektedir. Sitenin kategori ya da blog sayfasında yer vereceğiniz içerikte LSI kelimelere yer verdiğiniz takdirde trafiğiniz organik bir şekilde artış gösterecektir. LSI içerik oluşturmak için ise; “ Kullanıcı bu içeriği okuduktan sonra alakalı hangi aramaları yapabilir?” sorusunu kendinize sormanız yeterli olacaktır.

Hemen Çıkma Oranını Düşürün

Sitenizdeki hemen çıkma oranının yüksekliğinden şikâyetçiyseniz dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunuyor:

  • Öncelikle site hızınızı optimize etmeniz gerekiyor, 2 saniyenin üzerinde açılan sitelerin kullanıcılar tarafından terk edildiğini unutmamak gerekiyor,
  • Sitede yer alan içeriklerin zengin olmaması, kullanıcının aradığı bilgiyi bulamaması,
  • Site tasarımının kullanıcıyı yoran bir yapıda olması,
  • Sayfalarda site içi linklemenin kullanılmaması kullanıcıların siteyi kısa sürede terk etmesine neden oluyor.

İlk 100 Kelimenin İçine Anahtar Kelime Yerleştirin

İlk 100 kelime, içeriğinizin ne ile ilgili olduğunu kullanıcılara sunduğu için çok önemlidir. Google ve diğer arama motorlarının gözünde de içeriğinizin ilk 100 kelimesi o içeriğin özeti olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle içerikte hedeflemiş olduğunuz anahtar kelimeler ilk 100 kelime içerisinde mutlaka kullanılmalıdır.

Site içi Seo Çalışmalarında Bilinmesi Gerekenler

Site içi SEO çalışmaları ile ilgili özette bulunacak olursak;

  • Başlıkta mutlaka anahtar kelime bulundurun,
  • URL’nizde anahtar kelime bulundurun,
  • H1 etiketini her sayfanız için bir kere kullanın, anahtar kelime içermesine dikkat edin,
  • Sitenizde ki içeriklerin özgün olmasına dikkat edin,
  • Görsellerinizi mutlaka optimize edin,
  • Site içi linkleme ile kullanıcıları sitenizin farklı sayfalarına yönlendirin,
  • Site hızınızı mutlaka test edin,
  • İçeriğinizin ilk 100 kelimesine özen gösterin.

E-Ticaret Sitelerine On Page Çalışması Nasıl Yapılır?

E-ticaret siteleri için yapılacak On Page SEO çalışmalarında uygulanması gereken teknik adımlar aşağıda detaylandırılmıştır.

E-ticaret sitelerinde yer alan ürün görsellerinin görsel arama sorgularında daha iyi sonuçlar elde etmesi ve görsellerin site trafiğini artırması için doğru optimizasyon çalışmalarının gerçekleştirilmesi gerekir. Sitenizdeki ürünlere ait görsellerin dosya boyutu, o görsellerin açılış süresi ile doğru orantılıdır. Görsel yüklenme süresinin uzaması kullanıcıların siteyi kısa sürede terk etmesine neden olmaktadır. Siteye yüklenecek görsellerde maksimum dosya boyutu 200kb ile sınırlı yüksek çözünürlüklü jpg, jpeg görseller tercih edilmelidir.

Kullanıcılar e-ticaret sitenizi farklı cihazlardan da ziyaret edebileceği için görsel çözünürlüğünüz her ekrana uyumlu olmalıdır. Görsel masaüstünde ya da mobildeki farklı ekran çözünürlüklerine ve boyutlarına uyum sağlayarak orijinalliğini kaybetmemelidir.

Sitenize yükleyeceğiniz görsellerin özgünlüğü de On Page SEO çalışmalarında önemli bir kriterdir. Görseller imkân dâhilinde bir fotoğrafçıya çektirilmeli imkân olmadığı durumlarda da fotoğraf düzenleme programları kullanılarak özgünleştirilmelidir.

Bilmeyenler için kısaca özetleyecek olursak title, görsel üzerine mouse ile geldiğimizde beliren ve görsel ile ilgili bilgileri içeren kısımdır.

Alt Etiketi ise ilgili görselin ne ile ilgili olduğunu, sayfa içerisinde ki işlevini belirten, görseli metin yoluyla tanıtmamızı sağlayan HTML etiketidir. Görsellere title ve alt tag eklenmesi görme engelli bireylere ve arama motoru botlarına ilgili bağlantıyı açıklamakta, kolay bir şekilde anlamalarına yardımcı olmaktadır. Görme engelli bireyler alt etikette ve title da yazan metinleri yardımcı yazılımlar ile dinleyerek görmese dahi görsel hakkında bilgi sahibi olabilmektedir.

Alt etiket ve title da hedeflenen anahtar kelimelerin kullanılması, arama sonuçlarında daha fazla yer almanızı ve site trafiğinizin artmasını sağlayacaktır.

Title etiketi kullanımı görsel ve videolarda yararlı olduğu gibi linklerde de yararlıdır. Sayfayı ziyaret eden kullanıcıya artı bir deneyim sunmasa da arama motoru botları ve görme engelli kullanıcıların deneyimini arttırmaktadır.

Kategori optimizasyonu bütün site tipleri için çok önemlidir. Gerek kullanıcı deneyimini üst seviyede tutmak gerekse de arama motoru botlarının site içerisinde daha rahat gezinebilmesini sağlamak için kategori optimizasyonu oldukça sade ve anlamlı şekilde kurgulanmalıdır. Alt kategoriler ilgili ana kategorilerin altında konumlandırılmalı, yazılımsal olarak ilgili kategoriler birbirleri ile bağlanmalı ve kategoriler oluşturulurken kullanıcı aramaları göz önüne alınmalıdır.

Kategori içerikleri, sitenizdeki kategori sayfalarında yer alan ve ilgili kategori hakkında kullanıcılara özet bilgi sunan metinlerdir. Bu içerikleri eksiksiz olarak her kategoride bulundurmanız ve içerisinde ilgili anahtar kelimelerinizi geçirmeniz Google’ın içeriklerinizi anlamasını, uzun kuyruklu kelimelerinizin bu içerikler aracılığı ile indekslenmesini sağlıyor. Örneğin kategoriniz “abiye” ise ve kategori içeriğinizde “2020 abiye modelleri” geçiyorsa bu sayede sadece “abiye” kelimesinde değil “2020 abiye modelleri” kelimesinde de Google sizi sıralayacaktır.

Sitenize ekleyeceğiniz title etiketlerinde BEDAVA, HEMEN AL, TIKLA gibi tetikleyici ifadelere yer vermeniz kullanıcılarda merak uyandırarak sitenizi daha fazla kişinin tercih etmesini sağlayacaktır. Özellikle e-ticaret sitelerinde bu tetikleyicilerin kullanılması hedef müşterilerde ucuza ürün elde etme duygusunu uyandırmakta ve rakiplerin arasından sıyrılarak sizin sitenize yöneltmektedir.

Kullanıcı deneyiminin önemi özellikle e-ticaret sitelerinde karşımıza çok sık çıkmaktadır. Siteye gelen kullanıcıların sitenizde uzun vakit geçirmesi, ürünleri incelemesi ve nihai olarak alışverişini gerçekleştirmesi için sitenizde geçireceği zamanın sorunsuz geçmesi çok önemlidir. Kullanıcılar masaüstü tasarıma sahip bir siteye mobilden erişmeye çalıştığında sayfaların ve görsellerin yüklenmesinde problem yaşayacaktır bu nedenle sitenin responsive tasarıma sahip olması kullanıcı deneyimi için çok önemlidir. Siteniz hızlı yüklendiği, kullanıcılar aradığı ürüne sorunsuz ulaşabildiği takdirde hem hemen çıkma oranınız düşecek hem de sepet terk oranınız azalacaktır.

Site içi link inşası sağlıklı kurgulandığında olumlu etikler gösterebildiği gibi bilinçsiz kurgulandığı zaman da beklenmedik olumsuz etkiler doğurabilir. Bir kategoriye bağlı olan alt kategorilerden yapılacak link çıkışları ile ana kategori ve ana kategoriden yapılacak olan link çıkışları ile de alt kategoriler desteklenmelidir. Blog sayfasında yayınlanan bir içerikten en alakalı sayfa/ürün/kategoriye link çıkışı yapılarak hem kullanıcıların sitede geçirdiği zaman arttırılırken, hem de arama motoru botlarına blog yazısının hangi kategori ile ilgili olduğu hakkında bilgi verilebilir.

Sitede yer alan ürün sayfalarında sosyal medya paylaşım butonlarının kullanılması, ilgili ürünün kullanıcılar tarafından sosyal medya kanallarında paylaşılmasına olanak sağlar. Bu durumda ürünlerinizin dolayısıyla da sitenizin sosyal medyada bilinirliğini artıracaktır. Ürünlerinizi sosyal medya üzerinden gören ve merak eden kullanıcılar ise bağlantıya tıklayarak sitenizi ziyaret edecektir. Bu durumda site trafiğinizin ve satışlarınızın artmasını sağlayacaktır.

Rich Snippet, internet üzerinde arama yapan hedef kullanıcılarınızın sitenize daha kolay ulaşmasını sağlayan, sitenizi arama sonuçlarında yıldız simgeleri ile göstererek ilgi ve güven uyandıran bir uygulamadır. Rich Snippet kullanmanız sitenizde yer alan ürünleri ön plana çıkarmanız ve sitenize gelen ziyaretçi dönüşümlerini artırmanız için fırsat sunmaktadır.

Son Eklenen SEO Yazıları

Bloğumuzdan en çok dikkat çeken
SEO haberleri.