essay writing about singapore dbq thesis formula ap world essay writing effects of smoking celebrity essay introduction plastic recycling business plan pdf government surveillance essay titles winter season essay in english

Sosyal Medya Reklamları

Yaşamımızın merkezinde yer alan sosyal medya, hem sosyalleşmemizi hem eğlenmemizi hem de alışveriş yapmamızı sağlıyor. Sosyal medya platformları üzerinden markaların yaptığı paylaşımlar, kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşıyor. Sosyal medyanın gücü satışlarda muazzam bir etki yaratıyor. Tüketiciler, her gün gezindikleri platformlarda ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri gördüğünde satın alma kararı hızlanıyor. Yaş sınırının olmadığı sosyal medyada, markalar herkese aynı anda ulaşmayı başarıyor, reklam yatırımlarında başarılı sonuçlar alıyor. Ajansımız, markaya ve kişilere özel reklam çözümleri ile kademeli bir büyüme hedefliyor, reklam beklentilerinizi profesyonel şekilde yönetiyor.

Sosyal Medya Reklamları Nedir?

Sosyal medyada gezinirken her platformda ayrı reklam görebilirsiniz. Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, Tumblr, Pinterest, Snapchat gibi benzeri platformlarda görsel ve işitsel birçok reklam hazırlanıyor. Sosyal medya reklamlarında uygulamanın içeriğine, kitlesine özel reklam projeleri hazırlanır. Örneğin Instagram fotoğraf odaklı bir platform olduğundan reklamlar genellikle fotoğraf odağında olur. Diğer yandan ise Youtube gerçeği var; çok izlenen videoların başında ya da ortasında hazırlanan video reklam çıkabiliyor. Sosyal medya reklamları, hedef kitleye hızlı ve dikkat çekici ulaşmanın etkili yollarından biri diyebiliriz. Markanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi belli bir kitleye hatta yaş ve cinsiyet dağılımına göre spesifik bir topluluğa ulaştırmak istiyorsanız eğer ajansımızın profesyonel çözümlerinden yararlanabilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

Sosyal medya küçük bütçelerle dahi etkili reklamlar yapabilmenin, binlerce hatta milyonlarca insana ulaşabilmenin yolunu açıyor. Elbette sosyal medyayı etkili kullanmak ve reklam içeriğini doğru şekilde hazırlamak için profesyonel destek gerekiyor. Ajansımız, sosyal medya reklamlarında platform, hedef kitle, marka itibarı ve SEO kapsamında çok yönlü içerikler hazırlayarak etki alanını genişletiyor. Hedefler koyarak gerçekleştirdiğimiz reklamları, ölçümlenebilir sonuçlarla sizlere sunuyoruz.

Sosyal Medya Reklam Modelleri Nelerdir?

Advertorial reklam: Başta haber siteleri olmak üzere pek çok platformda tercih edilen reklam modelidir. Bu reklam modelinde marka, ürün ya da hizmet reklam olduğu gösterilmeden, okuyucunun ilgisini çekecek nitelikte içerikle reklam yapılır. Eğlenceli, dinamik, ilgi çekici, liste tarzı tüketicilerin merak edip okuyacağı biçimde hazırlanır.

Interstitial: Web sitelerinin açılışında sayfayı kaplayacak şekilde ortaya çıkan reklam modelidir. Genellikle sağ üst köşede reklam görselini kapatma seçeneği sunulduğundan tüketicileri rahatsız etmez bilakis hedef kitlenin dikkatini çekmeyi başarır.

Page Skin: Sayfa giydirme ya da sayfaya yerleşme şeklinde tanımlanan reklam modeli, web sitelerinde tercih edilir. Web sayfasının zemininde, sağ – sol – üst köşelerinde yer alan reklamlardır. Siteyi ziyaret eden kişi sayfada aşağı doğru kaysa bile reklam eş zamanlı olarak kayar ve ziyaretçiyi rahatsız etmeden amacına ulaşır.

Pop-UP: Web sitelerinde kullanıcıların ekranına birden çıkan küçük kutu reklamıdır. Bazen bir kelime bazense görsel içerisine yerleştirilir. Özellikle ürün satışlarında alternatif ürünleri göstermek amacıyla kullanılır.

Native: Organik reklam modelidir. Haberlerin ya da blog postlarının alt kısmında konumlanır. Reklamın başlığı, içeriği ve görseli kullanıcıların dikkatini çekmeyi hedefler. Biraz Advertorial reklam çalışmasına benzer.

Mailing: E-posta reklam modelidir. Toplu mail gönderimi ile binlerce, milyonlarca insana ulaşmaya yardımcı olur. Geleneksek ve modern bir reklam modeli olarak hala popüler şekilde tercih edilmekte, başarılı sonuçlar vermektedir.

Sosyal medya platformları: Instagram, Twitter, Youtube gibi en çok kullanılan mecralarda sponsorlu ya da influencer (fenomen) iş birliği ile gerçekleştirilen reklam modelidir. En çok tercih edilen yöntemlerin başında yer alır.

Sosyal Medya Reklamlarının Avantajları

Sosyal medya reklamları faydalı mı? Sosyal medya reklamı yaptırarak neler elde edebiliriz? Sosyal medyada özellikle bir çalışma gerçekleştirmeli miyiz? Küçük bütçelerle sosyal medyada reklam yapabilir miyiz? Bu ve benzeri soruların yanıtlarını sosyal medya reklamlarının avantajlarını okuyarak bulabilirsiniz.

  • Milyarlarca insan sosyal medyada aktif varlık gösteriyor. Sosyal medyada reklam vermek bu kitleye ulaşabilmenin yolunu açar.
  • Yeni müşterilere ulaşmak, müşteri beklentilerini anlamaya yardımcı olur.
  • Küçük bütçelerle ürün ve hizmetlerinizin görünmesini sağlar.
  • Marka aşinalığı yaratır. Tüketiciler daha önce gördükleri aşina oldukları markalardan alışveriş yapmaya meyillidir. Sosyal medya reklamları bu aşinalığı oluşturur.
  • Sosyal medya çok hızlıdır; saatler içerisinde takipçi sayınızı artırabilir, günlük satış rakamlarınızı artırabilirsiniz.
  • Sosyal medya reklamları yenilikçi, modern ve pratiktir. Sosyal medya kullanıcılarının dilinden reklam oluşturularak dikkat çekmek zahmetli değildir.
  • Geleneksel reklam modellerine oranla daha ölçümlenebilir ve şeffaftır.

Ajansımız, sosyal medya reklamlarıyla genele ve özele hitap eden çok yönlü çalışmalar yürütüyor. Bütçenin esnek olduğu, projelerin sınırsız geliştirildiği reklam çalışmalarımızda ölçümlenebilir sonuçlar alarak markanızı hedeflere bir adım daha yaklaştırıyoruz.

SSS

Sosyal medya reklamcılığıyla ilgili sık sorulan sorular aşağıdaki gibidir:

Sosyal Medya Reklam Çalışmaları Sonuçlarını Ne Zaman Görebilirim?

Her sosyal platformun raporlanması farklı sürelere tekabül edebilir. 24 saatlik, haftalık, aylık reklam çalışmaları hazırlanır ve süre sonunda raporlanarak sizlere sunulur. Instagram’da post ya da story gibi sponsorlu reklam çalışmalarını ne kadar süre ile gerçekleştirdiğimize bağlı olarak sonuçlarını görebiliriz. Facebook ve Twitter reklamlarında ise ilk üç aylık sürece odaklanılır. Aynı gün ya da hemen ertesi gün sonuç beklemek acelecilik olur ancak ajansımız 24 saatlik reklam çalışmalarında sonuçları rapor haline getirmeyi başarıyor. Kısa süreli reklamların sonuçlarını daha hızlı gözlemlemek mümkünken SEO destekli çalışmalarda sonuçlar sürece yayılır.

Ajansımın Doğru Bir Reklam Stratejisi Uyguladığını Nasıl Anlayabilirim?

Sosyal medya platformları için hazırlanan her reklam ölçümlenebilir özelliğe sahiptir. Ajansımız, markanız ya da web siteniz için hazırladığı tüm sosyal medya reklamlarını rapor haline getirerek sizlere sunar. Gelen sonuçlar hedef kitlede büyüme, bilinirlik ve kar marjı gibi önemli alanlarda gelişme olup olmadığını gösterir. İleriye doğru büyümeler doğru stratejinin uygulandığını gösterir. Sosyal medya reklam stratejilerinde sadece maddi büyümeye odaklanmak yanlış olur; marka değeri, marka itibarı, müşterilerin zihninde oluşan memnuniyet reklam stratejileri arasında yer almalıdır. Bu doğrultuda maddi manevi yapılan tüm geri dönüşler, elde edilen raporlar ajansınızın doğru reklam stratejisi uygulayıp uygulamadığını sizlere gösterecektir.

Sosyal Medya Reklam Uygulamalarını Ne Kadar Süre Yapmak Yeterli Olacaktır?

Sosyal medya kendi dinamikleri olan ve sürekli yenilenen, güncellenen, farklı trendleri ortaya çıkan bir dünya. Sosyal medyanın enerjisine katılmak için interaktif bir yönetim şart. Bir defa reklam yapıp sonra hiç yapmamak yerine sürekli aktif olmak ve arada reklam yapmak daha idealdir. Peki, sosyal medya reklam süreleri ne kadar olmalıdır? Reklamların her biri belli hedefler doğrultusunda oluşturulur. Ajansımız, markanıza hizmet verirken sadece takipçi sayısı artsın kapsamında çalışmıyor; etkileşimin, karşılıklı memnuniyetin, satış işlemlerinin gerçekleştirildiği aktif bir sosyal medya çalışması yürütüyor. Sosyal medya reklamlarından başlangıçta sürekli yararlanmak kalıcılığı artırmaya yardımcı oluyor. Özellikle yeni bir marka ya da girişime sahipseniz spesifik bütçelerle hedef kitleye ulaşana kadar sosyal medyadan yararlanmak gerekiyor. Yeterli büyüme sağlandığında ya da hedeflere yaklaşıldığında reklam bütçesi küçültülmeye başlanabilir. Sosyal medyadaki gücünüzü artırmak için sponsorlu ya da influencer aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz iş birliklerini günlük sosyal medya paylaşımlarıyla destekleyerek artırabilirsiniz.